Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Porady i przykłady

Konsekwencje wypłacania ''pod stołem'' | BRANŻA TRANSPORTOWA
Konsekwencje wypłacania ''pod stołem'' | BRANŻA TRANSPORTOWA
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 20

Konsekwencje wypłaca wynagrodzenia "pod stołem"

W skutek po stronie pracownika:pracownik zatrudniony "na czarno" lub otrzymujący część wynagrodzenia "pod stołem", będzie miał zapewnione pod względem podatkowym całkowite bezpieczeństwo.

Jeśli w firmie pojawi się kontrola PIP lub gdy pracownik sam złoży pozew o ustalenie istnienia stosunku pracy, to:

- Nie będzie musiał płacić zaległego podatku z odsetkami,
- Nie będzie odpowiadał karnie za niezapłacenie podatku
- Zaległe składki zapłaci za niego pracodawca


Skutek po stronie pracodawcy

Pracodawca, który zatrudnia pracownika "na czarno" lub płaci mu część wynagrodzenia "pod stołem" od stycznia 2022 roku będzie ponosić odpowiedzialność za wszystkie zobowiązania publicznoprawne pracownika:

- Będzie odpowiadał karnoskarbowo za nieodprowadzanie zaliczek
- Będzie odpowiadał za zobowiązania podatkowe oraz składkowe pracownika
- Zapłaci dodatkowy podatek od przychodów równych minimalnemu wynagrodzeniu
- Nie będzie mógł poniesionych z tego tytuły wydatków zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów

m_kubiak

Płacenie legalne i pod stołem | TRANSPORT KRAJOWY Z DELEGACJAMI
Płacenie legalne i pod stołem | TRANSPORT KRAJOWY Z DELEGACJAMI
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 15

Ten film porusza temat płacenia wynagrodzeń w transporcie krajowym związanych z delegacjami zarówno legalnie, jak i pod stołem. Przedstawiamy różnice i konsekwencje obu tych praktyk.

m_kubiak

Dlaczego nie warto płacić pod stołem | TRANSPORT KRAJOWY
Dlaczego nie warto płacić pod stołem | TRANSPORT KRAJOWY
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 19

Ten film a*alizuje powody, dla których nie warto płacić pod stołem wynagrodzenia kierowcom w transporcie krajowym. Płacenie pracownikom pod stołem oznacza ukrywanie części wynagrodzenia, a to niekoniecznie przekłada się na korzyści dla firmy.

Oglądnij film i sprawdź dlaczego!

m_kubiak

Szybkie przeładunki i mobilny magazyn -wymienne nadwozia BDF
Szybkie przeładunki i mobilny magazyn -wymienne nadwozia BDF
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 18

W branży TSL konkretne cechy stosowanych środków technicznych otwierają szerokie pole do popisu przed planistami czy osobami zarządzającymi łańcuchem dostaw. Potwierdzają to np. kontenery morskie ze swoją ujednoliconą konstrukcją. Innym, nieco mniej oczywistym przykładem, są wymienne zabudowy (BDF).

Dzięki nim Załadowca nie musi spieszyć się z wypełnianiem naczepy, co zwiększa elastyczność procesów logistycznych. Natomiast Przewoźnik nie czeka na załadunki, tylko podejmuje już wcześniej wypełnioną skrzynię, co skraca czas operacji przeładunkowych. A to tylko dwie podstawowe zalety wymiennego nadwozia, nazywanego również swap body system.

Kinia_etransport.pl

Do więzienia za oszukiwanie tachografu? Możliwe!
Do więzienia za oszukiwanie tachografu? Możliwe!
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 15

Istnieją przepisy, które mogą zaowocować karą więzienia w związku z oszukiwaniem zapisów tachografu np. z użyciem magnesu lub wyłączników. Możliwe jest nawet kilka lat odsiadki! Ale czy w praktyce ktokolwiek ''poszedł siedzieć'' za magnes? I czy obecnie nadal ten sposób oszukiwania urządzenia rejestrującego jest stosowany?

Kinia_etransport.pl

Płynna czekolada, oleje, soki – transport specjalistyczny
Płynna czekolada, oleje, soki – transport specjalistyczny
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 26

Bezpieczeństwo żywności w transporcie dotyczy nie tylko gotowych wyrobów, ale również półproduktów i składników. Przewóz płynnej czekolady, olejów, soków czy mleka wykonywany jest z użyciem wyspecjalizowanych cystern spożywczych.

Kinia_etransport.pl

Protokół ITD - podpisywać czy nie?
Protokół ITD - podpisywać czy nie?
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 19

Nie każdy miał kontrolę ITD na drodze, ale są kierowcy, którzy przerobili tę formalność wielokrotnie. Po każdej kontroli musi powstać protokół, który podpisują inspektor oraz kierowca. Okazuje się, że kierowca może odmówić podpisu z podaniem przyczyny odmowy. Co to daje?

Kinia_etransport.pl