Ciężki samochód ciężarowy Scania w duńskiej armii.
Długość transportu to 93m, z niemieckiego portu w Cuxhaven na farmę wiatrową w Turyngii.
Kierujący skodą próbuje wjechać na ekspresówkę zjazdem.
Interweniowali funkcjonariusze ITD.
W pierwszym odcinku Jimmy Broadbent i Steve Alvarez Brown opuszczają swoją wirtualną strefę komfortu, aby podjąć prawdziwe wyzwanie, jakim jest prowadzenie ciężarówek. W najnowocześniejszym centrum demonstracyjnym Scania streamerzy spotykają się ze swoimi trenerami, zwiedzają ich pojazdy i przeżywają pierwsze chwile za kierownicą. Po drodze zapoznają się z ProDriver, cyfrowym autokarem, który pomaga poprawić wydajność jazdy na każdym kilometrze
🔹 Jan ''Majami'' Fabiańczyk, Jarosław Sokołowski ps. ''Masa'' oraz Waldemar Woźniak z Bydgoszczy - ps. ''Książę'' - wraz z wymienionymi gośćmi stoczą merytoryczną debatę o wpływie procederu łupienia tirów na rozwój polskiej gangsterki początku lat 90-tych.
🔹 Spirytus i fajki z ciężarówek dały polskim grupom przestępczym pierwszy poważny zastrzyk gotówki, a ta kasa była z kolei ważnym impulsem do rozszerzenia skali ich działania oraz brutalnego wkraczania w inne sektory szarej strefy.
🔹 Jak wyglądała logistyka napadów? Gdzie organizowano złodziejskie dziuple? W jaki sposób spieniężano zrabowane towary?
🔹 Czy słynny konflikt Pruszkowa z braćmi Niewiadomskimi zaczął się od sprzeczki o stracony załadunek z tira?
Jak to możliwe, że kierowcy zawodowi pokonują tysiące kilometrów, zachowując koncentrację i rytm jazdy? W tym odcinku odkrywamy tajemnice umysłu długodystansowych kierowców. Dowiesz się, czym jest stan flow 8211; moment, w którym jazda staje się niemal automatyczna i harmonijna, oraz jak działa automatyzacja poznawcza, pozwalająca na płynne i bezpieczne prowadzenie pojazdu przez długie godziny.
Podejrzanie jadący kierowca z uszkodzonym zderzakiem, telefon na Policje i zatrzymanie.