Zbudowany z myślą o amerykańskich drogach i kierowcach. Potężne opcje silnikowe, niższe zużycie paliwa i ulepszone funkcje bezpieczeństwa, które sprawiają, że długie trasy są płynniejsze i bardziej niezawodne. Futurystyczne wnętrze ciężarówki, wyposażone w najnowocześniejszą deskę rozdzielczą, systemy wspomagające kierowcę i ergonomiczną konstrukcję, która zapewnia komfort na drodze.
Silnik to MAN H4576 Zero Emission. Maksymalna moc 383 kW (520 KM) / 2 500 Nm przy 900 - 1 300 obr. /min. Skrzynia biegów to MAN TipMatic 12. 28 DD, z retarderem 35. Dopuszczalna masa całkowita 28 t. Kabina GX (2. 440 mm szerokości, 2. 280 mm długości), maksymalna wysokość wnętrza 2. 070 mm. Nowa innowacyjna technologia - Pojazd o zerowej emisji (mniej niż 1 g / kWh dwutlenku węgla). 16, 8 l Silnik spalinowy wodorowy. Pojemność zbiornika 56 kg do realizacji dużych zasięgów. 700 bar Zbiorniki wodoru - za kabiną. Krótki czas tankowania (poniżej 15 minut), zasięg 600 km. Dla bezemisyjnej przyszłości.
Sto milionów kilometrów przejechanych po drogach przez samochody ciężarowe VOLVO z napędem elektrycznym oznacza, że elektryczność jest rzeczywistością w branży transportowej.
Odliczanie trwa! 1 stycznia 2025 roku zmieniają się zasady gry dla wszystkich firm transportowych działających na terenie Unii Europejskiej.
Odkryj przełomową technologię wodorową Volvo Trucks! W tym filmie Daniel Bergstrand, menedżer produktu ds. silników spalinowych i ogniw paliwowych zasilanych wodorem, wyjaśnia, w jaki sposób Volvo kształtuje przyszłość transportu bezemisyjnego. Dowiedz się więcej o dwóch innowacyjnych technologiach wodorowych i ich różnicach.