Sucha batalia na suche żarty
😁śmiech = punkt dla przeciwnika.
Targi Drifterstyle Truck Show odbyły się w Centrum Wystawienniczym Eikon w dniach 7-8 października. Był to pierwszy tego rodzaju pokaz w Irlandii Północnej, w którym zaprezentowano jedne z najlepszych ciężarówek z całego świata, a uczestnicy przyjechali ze Szwajcarii, Włoch i Holandii, aby zaprezentować swoje pojazdy.
Na pierwszy rzut oka nowe Iveco S-Way mogłoby wyglądać tak samo jak jego poprzednik, gdyby nie nowe logo, które wyróżnia się na szczycie grilla. W rzeczywistości wszystkie główne innowacje znajdują się pod pojazdem i wpływają na cały układ napędowy, począwszy od nowego silnika Cursor 13, który może pracować na wielu rodzajach paliwa i ograniczać zużycie paliwa zarówno w wersji z silnikiem wysokoprężnym, jak i na gaz ziemny. I wiele innych, nigdy wcześniej nie widzianych szczegółów, odkrywa się, gdy wchodzisz do kabiny, kładziesz ręce na kierownicy, wyświetlaczach i całej desce rozdzielczej.
Od 6 listopada trwa blokada trzech przejść granicznych z Ukrainą: w Hrebennem, Dorohusku i Korczowej. Polscy przewoźnicy zapowiadają, że jeśli ich postulaty nie zostaną zrealizowane, rozszerzą protest. - Granica powinna zostać odblokowana - ocenił ambasador Ukrainy Wasyl Zwarycz.
Kluczowym żądaniem polskich przewoźników jest przywrócenie systemu wydawania zezwoleń dla ukraińskich przewoźników na pracę w UE. Domagają się zmniejszenia ich liczby do poziomu sprzed rosyjskiej inwazji na Ukrainę.
17 listopada podczas konferencji prasowej zorganizowanej przez Konfederację przed Przedstawicielstwem Komisji Europejskiej w Warszawie przedstawiciele branży przewozów transportowych zrzeszeni w Komitecie Obrony Przewoźników i Pracodawców Transportu zapowiedzieli, że na początku przyszłego tygodnia protest na granicy polsko-ukraińskiej zostanie rozszerzony o przejście graniczne w Medyce.
Kontrole na granicach z Niemcami, choć mają czasowy wymiar, nie pozostają bez wpływu na funkcjonowanie branży transportowej. W ich tle znajduje się problem nielegalnej migracji. Jednak podobna sytuacja ma miejsce od lat w okolicach przeprawy do Wielkiej Brytanii. W obu tych sytuacjach to ciężarówki są najczęściej w centrum uwagi, zarówno ze strony policji jak i osób, które chcą nielegalnie przekroczyć granicę. A kierowcy i przewoźnicy na tym tracą. Często bajońskie sumy. Czy tak powinno być?