Te dwie stare ciężarówki swoje lata świetlności mają już za sobą. Właściwości terenowe jednak zostały i o ile nie chrupnie im w ramie o tyle nie będą cackać się z byle kałużą.
HVO 100 to skrót od ''Hydrotreated Vegetable Oil'' (hydrorafinowany olej roślinny). Oznacza to, że paliwo to jest produkowane z olejów roślinnych, zwykle z odpadów, takich jak olej do smażenia. Jest to zatem czysty biodiesel. Zaleta: dzięki HVO 100 podczas spalania emitowane jest około 80-90% mniej CO2.
Dlatego też firmy transportowe od dawna promują biodiesel. Zawsze zdawały sobie sprawę, że jeszcze przez wiele lat po niemieckich drogach będą jeździć ciężarówki spalinowe, niezależnie od tego, jak duży sukces odniosą ciężarówki elektryczne i wodorowe. Dlatego musiało istnieć rozwiązanie, które znacznie zmniejszy emisję CO2 nawet w przypadku konwencjonalnych silników spalinowych. Jedna z możliwości: HVO 100. Dlaczego ma to sens i dlaczego uzyskanie zezwolenia na publiczną dystrybucję trwało tak długo?
Stres w środowisku pracy kierowców zawodowych. Duża odpowiedzialność za towar, pojazdy, bezpieczeństwo uczestników ruchu czy terminowość dostaw, to tylko przykładowe czynniki, które sprawiają, że kierowcy zawodowi mogą odczuwać stres i jego konsekwencje. Jak sobie radzić w sytuacjach stresowych i co pomaga utrzymywać w trasie zdrowie i komfort psychiczny?
Według niektórych to była świetna konstrukcja jak na tamte czasy. Inni natomiast twierdzą, że była to zwykła prowizorka. A jak było naprawdę?
Poradnik dla młodego kierowcy który ma pojechać w pierwszą trasę i zastanawia się co spakować.
15-16 kwietnia 2024 roku, przedstawiciele Inspekcji Transportu Drogowego oraz Duńskiego Urzędu Drogowego spotkali się w Kolding, w Danii, w ramach wydarzenia zorganizowanego przy wsparciu Europejskiego Urzędu ds. Pracy. Spotkanie miało na celu wzmocnienie więzi między obiema instytucjami oraz wymianę cennych doświadczeń w zakresie egzekwowania przepisów transportu drogowego.