Pociąg drogowy - zautomatyzowany konwój
W proponowanym do wdrożenia w przyszłości rozwiązaniu kontrolę nad całym zespołem samochodów poruszającym się po autostradzie przejmuje zawodowy kierowca kierujący jadącą na początku ciężarówką, a za nią może jechać kilka samochodów osobowych udających się w tym samym kierunku, a ich kierowca może się zająć spokojnie czytaniem gazety, jedzeniem śniadania czy słuchaniem muzyki. Istotną zaletą jazdy w pociągu jest również zmniejszenie oporów aerodynamicznych dla wszystkich jadących w nim pojazdów, a zatem zmniejszenie zużycia paliwa - nie tylko dla samochodów jadących za ciężarówką, ale również dla ciężarówki.
Niedawno na torze testowym w pobliżu Göteborga odbył się pierwszy test \"na żywo\".
Cytując za www.gazeta.pl: - Z jednej strony, test nie wygląda specjalnie imponująco - za ciężarówką jedzie sobie jeden samochód osobowy. Dość krótki ten \"pociąg drogowy\". Z drugiej strony, to już nie są testy na symulatorach, tylko prawdziwy samochód jadący w pełni na autopilocie za pilotującą konwój ciężarówką.Jak przyznają jego twórcy, i jak można zobaczyć z udanej demonstracji systemu, główne przeszkody stojące przed wprowadzeniem w najbliższej przyszłości pociągów drogowych na drogi nie są już natury technologicznej, a prawnej i społecznej. Konieczne jest wprowadzenie odpowiednich przepisów we wszystkich krajach Unii oraz przekonanie społeczeństwa co do bezpieczeństwa takiego rozwiązania. Na razie na pewno wielu ludzi nie będzie czuło się bezpiecznie oddając komputerowi kontrolę nad samochodem - w końcu nadal wszędzie można trafić na Schumacherów i Rossich polskich dróg narzekających na to, że ABS, ESP itd. pogarsza ich bezpieczeństwo i oni prowadzą lepiej bez tej całej elektroniki, mimo że jest to już technologia dość dojrzała i sprawdzona.
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.