Indyjskie truckerki na europejskich drogach
Ponieważ w Europie brakuje około 230 000 kierowców ciężarówek, duńska firma logistyczna rekrutuje kobiety z Indii, aby szkolić je na kierowców ciężarówek na Węgrzech. ''Trucking for Equality'' to nazwa programu. Biznes, który przynosi korzyści wszystkim stronom?
37-letni a Saraswati ze stanu Radżastan jest jedną z kandydatek do programu ''Trucking for Equality''. Choć ma już prawo jazdy na samochód, co jest rzadkością wśród indyjskich kobiet, nigdy nie siedziała w kilkutonowej ciężarówce z naczepą.
Jednak w indyjskiej metropolii Delhi musi najpierw zdać egzamin na prawo jazdy, aby sprawdzić, czy w ogóle nadaje się do tej pracy. Claus Hansen, szef duńskiej firmy spedycyjnej Baton, uruchomił projekt. Jego firma reaguje na ogólnoeuropejski niedobór wykwalifikowanych pracowników.
Wybiera od czterech do siedmiu kandydatów rocznie, a następnie rozpoczyna trzymiesięczną praktykę zawodową jako kierowca ciężarówki w małym węgierskim miasteczku Kecskemét. Lekcje w węgierskiej szkole jazdy odbywają się w języku angielskim. Każdego roku ponad 100 Hindusów i kilkanaście Hindusek zdobywa tu prawo jazdy na ciężarówkę.
32-letnia Deepa ma zamiar przystąpić do egzaminu końcowego, musi zdać egzaminy pisemne i ustne oraz lekcję jazdy ciężarówką. Przede wszystkim ruch prawostronny Hindusi jeżdżą po lewej stronie jak Brytyjczycy i liczne przepisy ruchu drogowego dają jej w kość. Po zdaniu egzaminu będzie otrzymywała niecałe 2000 euro, co stanowi wielokrotność indyjskiej pensji. Kobiety zobowiązują się do prowadzenia samochodu dla firmy przez co najmniej dwa lata z dala od domu i rodziny.
37-letni a Saraswati ze stanu Radżastan jest jedną z kandydatek do programu ''Trucking for Equality''. Choć ma już prawo jazdy na samochód, co jest rzadkością wśród indyjskich kobiet, nigdy nie siedziała w kilkutonowej ciężarówce z naczepą.
Jednak w indyjskiej metropolii Delhi musi najpierw zdać egzamin na prawo jazdy, aby sprawdzić, czy w ogóle nadaje się do tej pracy. Claus Hansen, szef duńskiej firmy spedycyjnej Baton, uruchomił projekt. Jego firma reaguje na ogólnoeuropejski niedobór wykwalifikowanych pracowników.
Wybiera od czterech do siedmiu kandydatów rocznie, a następnie rozpoczyna trzymiesięczną praktykę zawodową jako kierowca ciężarówki w małym węgierskim miasteczku Kecskemét. Lekcje w węgierskiej szkole jazdy odbywają się w języku angielskim. Każdego roku ponad 100 Hindusów i kilkanaście Hindusek zdobywa tu prawo jazdy na ciężarówkę.
32-letnia Deepa ma zamiar przystąpić do egzaminu końcowego, musi zdać egzaminy pisemne i ustne oraz lekcję jazdy ciężarówką. Przede wszystkim ruch prawostronny Hindusi jeżdżą po lewej stronie jak Brytyjczycy i liczne przepisy ruchu drogowego dają jej w kość. Po zdaniu egzaminu będzie otrzymywała niecałe 2000 euro, co stanowi wielokrotność indyjskiej pensji. Kobiety zobowiązują się do prowadzenia samochodu dla firmy przez co najmniej dwa lata z dala od domu i rodziny.
KATEGORIE FILMÓW
Ciekawostki
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.