Nowe rozporządzenie w sprawie systemu oceny ryzyka
Nowe rozporządzenie zastąpi dotychczasową metodę kalkulacji współczynnika ryzyka wystąpienia naruszeń przepisów regulujących czas prowadzenia pojazdu, obowiązkowe przerwy i odpoczynek kierowcy. Nowa metoda obliczenia ryzyka przedsiębiorstw transportowych oparta zostanie na wspólnym wzorze. Na podstawie wyniku, kontrolowane przedsiębiorstwa zostaną zakwalifikowane do właściwego przedziału ryzyka. Informacja o podmiotach, które znajdą się w grupie wysokiego ryzyka zostanie udostępniona wojewódzkim inspektorom transportu drogowego, Komendantowi Głównemu Policji, Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej, Głównemu Inspektorowi Pracy i Komendantowi Głównemu Straży Granicznej. Podmioty, które znajdą się w grupie najwyższego ryzyka będą typowane do kontroli w pierwszej kolejności. Projekt rozporządzenia ma na celu, m. in. wdrożenie do polskiego porządku prawnego Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z dnia 15 lipca 2020 roku.
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.