Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Europa kontra USA - Kto może przewieźć więcej ładunków?

Dodany przez
Kinia_etransport.pl


identyfikator
20615
Obejrzany
29

Co by było, gdyby masa przewożonego ładunku miała wpływ nie tylko na ciężarówkę, ale także na bezpieczeństwo na drogach, płynność operacji, a nawet na środowisko? Przepisy dotyczące masy ciężarówek to nie tylko losowe liczby 8211; w rzeczywistości kształtują one sposób, w jaki przewozimy towary, jakimi ciężarówkami jeździmy i jak długo wytrzymują nasze drogi.

W Stanach Zjednoczonych jest takie stare powiedzenie: ''im większy, tym lepszy''. Ale jeśli chodzi o samochody ciężarowe, nie zawsze tak jest. Prawo federalne nakłada sztywny limit na masę ciężarówki na 80 000 funtów (około 36, 3 tony metrycznej) dla autostrad międzystanowych. Niektóre stany zezwalają na cięższe ładunki, zwłaszcza jeśli ciężarówka ma więcej osi i masz specjalne zezwolenie.

Z drugiej strony, Europa gra według innego zestawu zasad. Większość tamtejszych krajów zezwala na ciężarówki o masie od 40 do 44 ton metrycznych (to od 88 000 do 97 000 funtów), ale miejsca takie jak Szwecja i Finlandia się jeszcze dalej - pozwalając ciężarówkom ważyć do 60 ton metrycznych (132 000 funtów).

Tak więc prawdziwe pytanie brzmi: który system faktycznie działa lepiej? Czy Stany Zjednoczone postępują słusznie, rygorystycznie chroniąc swoje drogi, nawet jeśli oznacza to poświęcenie wydajności i zwrotności? A może Europa wygrywa, pozwalając ciężarówkom przewozić więcej, jeździć wydajniej i zachować większą zwrotność w ciasnych przestrzeniach?
Twoja ocena:54321
Photo by Josh Hild from Pexels