Rząd Tyrolu, pod przewodnictwem radnego ds. transportu René Zumtobela, ogłosił kalendarz dozowania ruchu ciężarowego na przejściu granicznym w Kufstein, który wejdzie w życie 1 stycznia 2025 roku.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez spółkę ASFINAG, od 1 stycznia 2025 r. ruch na moście Lueg będzie odbywał się jednym pasem przez większość czasu, z wyjątkiem około 170 dni w roku, kiedy to na moście obowiązywać będzie ruch dwupasmowy w związku z wyjątkowo dużym natężeniem. Dlatego władze Tyrolu chcą podjąć wszelkie niezbędne środki, aby utrzymać płynność ruchu pomimo tych ograniczeń. Niestety, mimo podejmowanych działań, sytuacja się nie poprawia, a liczba podróży w kierunku południowym wzrasta.
ASFINAG opracowała kompleksowy pakiet działań, który ma na celu zapewnienie, że Luegbrücke pozostanie bezpieczna w użytkowaniu podczas jej modernizacji. Wśród kluczowych działań znalazły się:
◾ Jednokierunkowa organizacja ruchu: Od 1 stycznia 2025 roku ruch na moście będzie prowadzony tylko jedną jezdnią w każdym kierunku, aby odciążyć konstrukcję mostu i zapewnić jej bezpieczeństwo.
◾ Tymczasowa dwukierunkowość: W około 170 dni w roku wprowadzi się tymczasową dwukierunkową organizację ruchu, aby uniknąć korków w dniu wzmożonego ruchu. Pojazdy o masie powyżej 3,5 tony będą musiały korzystać z lewego pasa, aby odciążyć konstrukcję.
◾ Systemy kontrolne: Wbudowane w jezdnię wagi będą sprawdzać wagę pojazdów w ruchu. System kierowania zapewni, że pojazdy o masie powyżej 3,5 tony będą kierowane na właściwy pas.
◾ Kontrola odcinkowa: Od początku 2025 roku na moście zostanie zainstalowany system kontroli prędkości pojazdów.
◾ Systemy barier: Zbudowane zostaną dodatkowe bariery drogowe, aby chronić gminy sąsiednie przed unikaniem korków i ruchem objazdowym.
◾ Dodatkowe kamery drogowe: Infrastruktura kamerowa zostanie rozbudowana, aby monitorować sytuację drogową w czasie rzeczywistym.
◾ Rozbudowa systemów informacyjnych: Zainwestowane zostaną środki w poprawę systemów informacyjnych oraz w remont urządzeń do wpływu na ruch drogowy.
◾ Dodatkowe możliwości na Rollende Landstraße: W dni szczególnie istotne oferta Rollende Landstraße zostanie rozszerzona, aby zapewnić dodatkowe możliwości dla transportu ciężkiego.
◾ Zakazy ruchu dla ciężarówek: Wprowadzone zostaną dodatkowe zakazy ruchu dla ciężarówek, aby zminimalizować przeciążenia. Nie przewiduje się jednak dodatkowych dni blokady (np. dnia z dozowaniem).
◾ Kalendarz jazdy: W porozumieniu z landem Tyrol ASFINAG opracowuje obecnie kompleksowy kalendarz jazdy, który ma służyć uczestnikom ruchu jako narzędzie planowania, aby mogli odpowiednio przygotować się do sytuacji na miejscu.
🚩Ruch weekendowy oraz wakacyjny generują ogromne wyzwania dla lokalnych społeczności i infrastruktury, co skłoniło władze do wprowadzenia zakazów opuszczania autostrad. Przykładem jest zakaz dla kierowców udających się nad jezioro Garda, którzy muszą pozostać na autostradzie i nie mogą korzystać z dróg lokalnych. Egzekwowanie tych przepisów jest trudne, ponieważ często napotyka się niezadowolenie ze strony kierowców.
🚩Dodatkowo, w regionie Wipptal przedłużono zakazy zjazdu z autostrady na drogi L 38 Ellbogener Straße oraz drogę miejską Nösslach do czasu zakończenia prac związanych z kładzeniem nowej nawierzchni na autostradzie A13. W celu skutecznego egzekwowania zakazów zwiększona zostanie liczba kontrolerów, a policja otrzyma odpowiednie szkolenia. Władze Tyrolu zwróciły się także do federalnego Ministerstwa Transportu o rozważenie przedłużenia zakazu ruchu ciężarowego w soboty podczas budowy mostu Lueg.
🚩Prace budowlane są prowadzone na trzech odcinkach drogi B 182 Brennerstraße, gdzie można je realizować jedynie w okresie niskiego poziomu wody. Odcinek mostu Stafflacher Sill w gminie Gries am Brenner zostanie wkrótce otwarty dla ruchu dwupasmowego. Ruch na pozostałych odcinkach, gdzie trwają prace, będzie regulowany ręcznie. W okresie świąt Bożego Narodzenia na całej długości drogi B 182 Brennerstraße planowane jest wprowadzenie ruchu dwupasmowego.
🚩Nowe regulacje dotyczą także drogi B 182 Brennerstraße w kierunku północnym. W celu ułatwienia regulacji ruchu w tym obszarze zainstalowana zostanie sygnalizacja świetlna, a istniejąca sygnalizacja w Matrei am Brenner będzie wspierana przez dodatkową stację kontrolną z pomocą policji. Użytkownicy systemów nawigacyjnych są zachęcani do aktualizacji swoich urządzeń w celu uwzględnienia tymczasowych zakazów ruchu.
Władze Tyrolu mają nadzieję, że podejmowane działania optymalizacyjne pomogą w utrzymaniu płynności ruchu, mimo że przy dotychczasowym natężeniu i ograniczonej przepustowości mogą wystąpić zatory. Rząd planuje również wprowadzenie przepisów, które nałożą na operatorów systemów nawigacyjnych obowiązek aktualizacji informacji o tymczasowych zakazach, co ma na celu zminimalizowanie korzystania z alternatywnych tras, takich jak droga B 182 czy L 38.
Utworzona: 2024-10-19