Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Tyrol szykuje się na armagedon. Tylko 170 dni bez ograniczeń dla ciężarówek i więcej kontroli

Utworzona: 2024-10-19


W obliczu rosnącego natężenia ruchu na drogach Tyrolu lokalne władze wprowadzają nowe rozwiązania mające na celu poprawę płynności transportu, podejmując kluczowe działania, aby zapewnić sprawny ruch mimo wprowadzonych ograniczeń.

Rząd Tyrolu, pod przewodnictwem radnego ds. transportu René Zumtobela, ogłosił kalendarz dozowania ruchu ciężarowego na przejściu granicznym w Kufstein, który wejdzie w życie 1 stycznia 2025 roku.

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez spółkę ASFINAG, od 1 stycznia 2025 r. ruch na moście Lueg będzie odbywał się jednym pasem przez większość czasu, z wyjątkiem około 170 dni w roku, kiedy to na moście obowiązywać będzie ruch dwupasmowy w związku z wyjątkowo dużym natężeniem. Dlatego władze Tyrolu chcą podjąć wszelkie niezbędne środki, aby utrzymać płynność ruchu pomimo tych ograniczeń. Niestety, mimo podejmowanych działań, sytuacja się nie poprawia, a liczba podróży w kierunku południowym wzrasta.

ASFINAG opracowała kompleksowy pakiet działań, który ma na celu zapewnienie, że Luegbrücke pozostanie bezpieczna w użytkowaniu podczas jej modernizacji. Wśród kluczowych działań znalazły się:
◾ Jednokierunkowa organizacja ruchu: Od 1 stycznia 2025 roku ruch na moście będzie prowadzony tylko jedną jezdnią w każdym kierunku, aby odciążyć konstrukcję mostu i zapewnić jej bezpieczeństwo.
◾ Tymczasowa dwukierunkowość: W około 170 dni w roku wprowadzi się tymczasową dwukierunkową organizację ruchu, aby uniknąć korków w dniu wzmożonego ruchu. Pojazdy o masie powyżej 3,5 tony będą musiały korzystać z lewego pasa, aby odciążyć konstrukcję.
◾ Systemy kontrolne: Wbudowane w jezdnię wagi będą sprawdzać wagę pojazdów w ruchu. System kierowania zapewni, że pojazdy o masie powyżej 3,5 tony będą kierowane na właściwy pas.
◾ Kontrola odcinkowa: Od początku 2025 roku na moście zostanie zainstalowany system kontroli prędkości pojazdów.
◾ Systemy barier: Zbudowane zostaną dodatkowe bariery drogowe, aby chronić gminy sąsiednie przed unikaniem korków i ruchem objazdowym.
◾ Dodatkowe kamery drogowe: Infrastruktura kamerowa zostanie rozbudowana, aby monitorować sytuację drogową w czasie rzeczywistym.
◾ Rozbudowa systemów informacyjnych: Zainwestowane zostaną środki w poprawę systemów informacyjnych oraz w remont urządzeń do wpływu na ruch drogowy.
◾ Dodatkowe możliwości na Rollende Landstraße: W dni szczególnie istotne oferta Rollende Landstraße zostanie rozszerzona, aby zapewnić dodatkowe możliwości dla transportu ciężkiego.
◾ Zakazy ruchu dla ciężarówek: Wprowadzone zostaną dodatkowe zakazy ruchu dla ciężarówek, aby zminimalizować przeciążenia. Nie przewiduje się jednak dodatkowych dni blokady (np. dnia z dozowaniem).
◾ Kalendarz jazdy: W porozumieniu z landem Tyrol ASFINAG opracowuje obecnie kompleksowy kalendarz jazdy, który ma służyć uczestnikom ruchu jako narzędzie planowania, aby mogli odpowiednio przygotować się do sytuacji na miejscu.

🚩Ruch weekendowy oraz wakacyjny generują ogromne wyzwania dla lokalnych społeczności i infrastruktury, co skłoniło władze do wprowadzenia zakazów opuszczania autostrad. Przykładem jest zakaz dla kierowców udających się nad jezioro Garda, którzy muszą pozostać na autostradzie i nie mogą korzystać z dróg lokalnych. Egzekwowanie tych przepisów jest trudne, ponieważ często napotyka się niezadowolenie ze strony kierowców.

🚩Dodatkowo, w regionie Wipptal przedłużono zakazy zjazdu z autostrady na drogi L 38 Ellbogener Straße oraz drogę miejską Nösslach do czasu zakończenia prac związanych z kładzeniem nowej nawierzchni na autostradzie A13. W celu skutecznego egzekwowania zakazów zwiększona zostanie liczba kontrolerów, a policja otrzyma odpowiednie szkolenia. Władze Tyrolu zwróciły się także do federalnego Ministerstwa Transportu o rozważenie przedłużenia zakazu ruchu ciężarowego w soboty podczas budowy mostu Lueg.

🚩Prace budowlane są prowadzone na trzech odcinkach drogi B 182 Brennerstraße, gdzie można je realizować jedynie w okresie niskiego poziomu wody. Odcinek mostu Stafflacher Sill w gminie Gries am Brenner zostanie wkrótce otwarty dla ruchu dwupasmowego. Ruch na pozostałych odcinkach, gdzie trwają prace, będzie regulowany ręcznie. W okresie świąt Bożego Narodzenia na całej długości drogi B 182 Brennerstraße planowane jest wprowadzenie ruchu dwupasmowego.

🚩Nowe regulacje dotyczą także drogi B 182 Brennerstraße w kierunku północnym. W celu ułatwienia regulacji ruchu w tym obszarze zainstalowana zostanie sygnalizacja świetlna, a istniejąca sygnalizacja w Matrei am Brenner będzie wspierana przez dodatkową stację kontrolną z pomocą policji. Użytkownicy systemów nawigacyjnych są zachęcani do aktualizacji swoich urządzeń w celu uwzględnienia tymczasowych zakazów ruchu.

Władze Tyrolu mają nadzieję, że podejmowane działania optymalizacyjne pomogą w utrzymaniu płynności ruchu, mimo że przy dotychczasowym natężeniu i ograniczonej przepustowości mogą wystąpić zatory. Rząd planuje również wprowadzenie przepisów, które nałożą na operatorów systemów nawigacyjnych obowiązek aktualizacji informacji o tymczasowych zakazach, co ma na celu zminimalizowanie korzystania z alternatywnych tras, takich jak droga B 182 czy L 38.
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Studio Patrzałek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels