Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Chiński pokaz technologii przyjaznych naturze

Utworzona: 2024-09-26


Na zakończonych niedawno targach IAA Transportation w Hanowerze chińska firma Sinotruk wystąpiła pod hasłem „Zero to Hero”, prezentując koncepcyjny zestaw ciężarowych Yellow River o imponującym współczynniku oporu powietrza i kilka innych modeli pojazdów użytkowych z ekologicznymi napędami.

Firma Sinotruk i jej spółka-matka China National Heavy Duty Truck dała na honowerskiej wystawie imponujący pokaz możliwości technologicznych.

Mniejszy opór - większy zasięg

Z dumą zaprezentowano ciągnik Yellow River o opływowych kształtach, wyposażony w wodorowy silnik spalinowy, sprzęgnięty z naczepą o specyficznie wyprofilowanym nadwoziu. W konstrukcji pojazdu zastosowano ponad 20 aktywnych i pasywnych rozwiązań zmniejszających opór powietrza - w takich elementach jak kratki wlotu powietrza, klamki drzwi czy kamery zamiast lusterek wstecznych. Wszystko po to, aby osiągnąć imponujący współczynnik oporu aerodynamicznego Cx o wartości 0,286, który pozwala zaoszczędzić ok. 15% energii w porównaniu z konwencjonalnym zestawem. Kabina ciągnika ma kształt imitujący kroplę wody - jest węższa z przodu (2150 mm) i szersza z tyłu (2500 mm). Konstrukcja naczepy typu „rybi grzbiet” uwzględnia bioniczną koncepcję redukcji oporu powietrza. Spalający wodór sześciocylindrowy silnik o mocy 530 KM zapewnia moment obrotowy 2700 Nm. Jednostka współpracuje z automatyczną skrzynią biegów. Chińczycy pochwali się, że ich zestaw ciężarowy przejechał 4871 km bez tankowania, ustanawiając nowy rekord Guinnessa.

Ciężki ciągnik na wodorowe ogniwa paliwowe

Ciągnik Sitrak Shandeka został wyposażony w szereg nowoczesnych technologii, m.in. system wodorowych ogniw paliwowych, czy elektryczną oś napędową. Każda oś ma dwa silniki synchroniczne o mocy 275 kW, co daje maksymalną moc całkowitą o wartości 1100 kW. W zależności od warunków drogowych, kierowca może wybrać automatyczny lub manualny tryb jazdy, aby spełnić wymagania różnych scenariuszy transportu. Pojazd może się pochwalić zasięgiem do 1200 km z zerową emisją CO2.


Ciągnik bateryjno-elektryczny

Seria Sitrak Shandeka obejmuje również ciągnik siodłowy o napędzie bateryjno-elektrycznym, który może być wykorzystywany w lokalnej i regionalnej dystrybucji towarów. Pojazd jest wyposażony w zestaw akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych firmy CATL o pojemności 600 kWh, co daje mu zasięg do 450 km. W modelu zastosowano konfigurację trzech silników o łącznej mocy 825 kW.

Lekka, zielona ciężarówka

Nowością w ofercie chińskiego producenta jest lekka ciężarówka HOWO Energy Commander Pro. W samochodzie zastosowano akumulator typu Blade o pojemności 100 kWh, zamontowany centralnie, który zapewnia bezpieczne i szybkie uzupełnianie energii. Czas ładowania od 20% do 80% wynosi 20 minut. Układ napędowy wykorzystuje modułowy silnik o mocy szczytowej 140 kW i zintegrowaną elektryczną oś napędową. Jak zapewnia producent, układ napędowy charakteryzującą się wysoką wydajnością i długą żywotnością baterii. Pojazd obsługuje zdalne aktualizacje oprogramowania oraz zdalną diagnostykę.





Źródło: Sinotruk
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Księgowy online


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels