Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Klucz do efektywnego i bezpiecznego transportu elektrycznego

Utworzona: 2024-10-21


Wykorzystanie energii wytwarzanej podczas zwalniania w celu naładowania akumulatorów może skutecznie wydłużyć zasięg pojazdu elektrycznego lub zmniejszyć rozmiar potrzebnych akumulatorów.

ZF oferuje oprogramowanie, które zwiększa możliwości inteligentnych pojazdów użytkowych z dostępem do sieci. Oprogramowanie Drive Synergy Program harmonizuje pracę elektrycznego układu napędowego i funkcji hamowania w celu zoptymalizowania procesu odzyskiwania energii przy pełnej kontroli stabilności, wykraczającej poza obecne standardy, zwiększając w ten sposób wydajność, bezpieczeństwo i komfort przy jednoczesnym obniżeniu całkowitego kosztu posiadania (TCO).

System działa poprzez połączenie napędów elektrycznych nowej generacji, AxTrax 2 dual i CeTrax 2 dual, z zaawansowanym systemem hamowania mBSP XBS, aby wykorzystać napęd elektryczny do jako siłownik układu hamulcowego i odwrotnie, w celu kontrolowania procesu przyspieszania i hamowania. W ten sposób system maksymalizuje ilość odzyskiwanej energii, która jest wykorzystywana do ładowania akumulatorów pokładowych podczas jazdy. System zapewnia również funkcję jazdy przy użyciu jednego pedału, co poprawia komfort jazdy, zwłaszcza podczas manewrowania przy niskiej prędkości, na przykład w pojazdach terenowych lub w ruchu miejskim. System oferuje również ulepszone możliwości ruszania, optymalizując funkcję kontroli trakcji, zmniejszając zużycie opon i poprawiając osiągi pojazdu oraz stabilność na śliskim podłożu.

Kolejne rozwiązanie programistyczne pomaga zastąpić rezystory hamulcowe w pojazdach elektrycznych zasilanych akumulatorem. Nowa funkcja potrafi inteligentnie ograniczać maksymalną zawartość energii w akumulatorze w określonych sytuacjach ładowania, tak aby energia odzyskana przez hamowanie regeneracyjne na początku podróży mogła być przechowywana w akumulatorach pojazdu. System wykorzystuje dane o lokalizacji, aby określić, czy pojazd jest ładowany w obszarze, w którym prawdopodobnie będzie zjeżdżał po stromym zboczu, co pozwoli na znaczne dodatkowe ładowanie akumulatora na wczesnym etapie trasy. Jeśli tak jest, system zapewnia, że akumulator posiada wolną pojemność do ładowania w celu pozyskiwania energii. Algorytm inteligentnie zarządza ładowaniem akumulatora, tak aby mógł on nadal osiągać pełną pojemność podczas zjazdu. We wszystkich innych obszarach system umożliwia pełne naładowanie akumulatora po podłączeniu.

Dzięki tej innowacji nie są już potrzebne duże, ciężkie i drogie rezystory hamulcowe, a efektywność energetyczna jest maksymalizowana ponieważ cała energia jest dostępna do napędu. Rozwiązanie to pozwala zaoszczędzić około 150 kg wagi i zwiększa dostępną przestrzeń w podwoziu. System pokazuje, jak inteligentna funkcja oparta na chmurze serwerowej może zaoszczędzić koszty i wagę, jednocześnie poprawiając wydajność i zrównoważony rozwój.

Źródło: ZF
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Wega Agencja celna


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels