Przypomnijmy. Na początku tego roku Volvo Trucks przeprowadziło szroko zakrojoną modernizację swoich pojazdów. Spektakularną nowością był model FH Aero z czterema różnymi opcjami układu napędowego, przeznaczony dla klientów w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Azji i Australii. Dzięki zoptymalizowanej aerodynamice (m.in. przedłużony przód) i zastosowaniu przemyślanych rozwiązań technicznych (m.in. system kamer monitorujących, ulepszone uszczelnienia kabiny, przedłużenie górnego spoilera bocznego) nowa gama zapewnia do 5% mniejsze zużycie paliwa w porównaniu ze standardowym Volvo FH
Na mediolańskiej wystawie zaprezentowano ciągnik Volvo FH 500 Aero I-Save z kabiną Globetrotter XXL, który możemy zobaczyć na filmie. Głównym elementem I-Save jest silnik D13 z technologią turbocompound, dostarczający większy moment obrotowy przy niskich obrotach. Rezultatem jest płynniejsza i cichsza jazda oraz zmniejszone zużycie paliwa. Zaprezentowany pojazd wyposażono w 500-konny (368 kW) wariant silnika D13 z I-Save, który osiąga moc maksymalną przy 1250-1600 obr/min, a wartość maks. momentu obrotowego wynosi 2800 Nm przy 900-1250 obr/min.
Wszystkie silniki wysokoprężne Volvo Trucks są dostosowane do spalania paliwa HVO100, które jest wytwarzane z olejów roślinnych, a także produktów odpadowych (np. zużyte oleje w gastronomii). To paliwo ze źródeł odnawialnych daje możliwość widocznego ograniczenia emisji CO2 od zaraz.
Źródło: YouTube
Fot. screen YouTube
Utworzona: 2024-06-01