Pojazd jest przeznaczony do transportu towarów w kontenerach typu swap body, które ze względu na swój niski profil stwarzają pewne szczególne wyzwania. Podwozie e-ciężarówki do nadwozi wymiennych nie może przekraczać maksymalnej wysokości całkowitej wynoszącej cztery metry, zapewniając jednocześnie odpowiednią wysokość postojową do załadunku. Z drugiej strony, akumulatory zajmują dużo miejsca pod pojazdem, zwłaszcza biorąc pod uwagę wysoką masę całkowitą zestawu i dłuższe odległości transportowe. Volvo FH Electric spełnia te wymagania. Pojazd ma niski profil, dzięki czemu nadaje się do stosowania z nadwoziami wymiennymi, a jednocześnie zapewnia wystarczający zasięg nawet na dłuższych dystansach. Jego podwozie oferuje również doskonałą zwrotność, elastyczność, a także cichą pracę.
Jesteśmy bardzo zadowoleni, że w ramach naszych działań na rzecz ochrony klimatu udało nam się również z sukcesem rozpocząć elektryfikację naszego bardzo ważnego systemu transportowego obejmującego nadwozia wymienne wyjaśnia Stefan Hohm, Chief Development Officer w DACHSER.
DACHSER koncentruje się na zrównoważonych technologiach również w Czechach. Wykorzystanie w pełni elektrycznego samochodu ciężarowego Volvo na regularnej trasie dalekobieżnej jest dla nas ważnym krokiem na drodze do wprowadzenia zeroemisyjnych samochodów ciężarowych w transporcie na długich dystansach komentuje Jan Pihar, Managing Director European Logistics w DACHSER Czechy.
Inwestowanie w e-mobilność
Aby promować e-mobilność, w ubiegłym roku DACHSER Czechy zainwestował w instalację stacji ładowania odpowiednich zarówno dla samochodów ciężarowych, jak i osobowych. Na terenie największego czeskiego oddziału w Kladnie znajduje się stacja szybkiego ładowania DC o mocy 180 kW dla samochodów ciężarowych oraz sześć stacji ładowania AC o mocy 22 kW dla samochodów osobowych. W oddziale w Hradec Králové znajduje się łącznie sześć stacji ładowania prądem przemiennym o mocy 22 kW. Ponadto niedawno zakończono instalację stacji szybkiego ładowania prądem stałym.Źródło: DACHSER