Scania dostarczyła ostatnie dwa egzemplarze, które razem tworzą flotę 22 ciężarówek wyposażonych w pantografy, na potrzeby trwającego w Niemczech programu testów zelektryfikowanych systemów drogowych. Ostatnie dwa pojazdy trzeciej generacji dołączają do 20 pojazdów biorących już udział w testach. DHL jest jednym z klientem, którzy eksploatują ciężarówki w ramach normalnej działalności transportowej. W listopadzie 2023 r. DHL odebrał ciężarówkę po podpisaniu umowy jej dzierżawy do grudnia br. Pojazd będzie kursować na trasie Reinfeld – Lubeka, pokonując codziennie ponad 80 km przewożąc listy i paczki do trzech różnych centrów dystrybucyjnych w Hamburgu i Lubece. Oprócz DHL do programu dołącza szereg innych firm, takich jak Merck, Contargo i Meyer Logistics.
Obecnie w Niemczech trwają trzy programy testów z ciężarówkami wyposażonymi w pantograf:
🔸
Na autostrada A5 w Hesji na odcinku w kierunku Darmstadt i Frankfurtu, który w maju 2023 r. został przedłużony o 7 kilometrów.
🔸 Pod koniec 2019 r. na A1 w pobliżu Lubeki (Szlezwik-Holsztyn) otwarto dodatkowy odcinek, gdzie obecnie jeździ pięć ciężarówek Scania.
🔸
Testy na drodze B462 w Badenii-Wirtembergii rozpoczęte w 2021 r.
Na drogach o dużym natężeniu ruchu napowietrzne linie trakcyjne stanowią rozwiązanie alternatywne, które zapewnia możliwość ładowania podczas jazdy, bez zużywania energii z akumulatora.
Źródło: Scania