Przez kilka miesięcy dwie ciężarówki autonomiczne przewoziły ładunki wzdłuż 140-kilometrowej drogi łączącej pole naftowe z wioską Tazovsky. Ciężarówki samojezdne mogą się poruszać w trudnych warunkach atmosferycznych, w których zakazany jest ruch zwykłych pojazdów prowadzonych przez kierowcę. Komunikacja między samochodami odbywa się za pośrednictwem przemysłowego Wi-Fi, 3G/4G na specjalnej częstotliwości mikrofalowej. Ciężarówki są wyposażone w kilka rodzajów czujników monitorujących otoczenie: wytyczają cyfrową mapę drogową, wykrywają różnego rodzaju przeszkody w promieniu 200 metrów, rejestrują obiekty statyczne i poruszające się.
Możliwość nieprzerwanej pracy samojezdnych pojazdów na północnych polach naftowych pozwoli ich właścicielowi na znaczne skrócenie czasu dostaw oraz zminimalizowanie przestojów. Po zamknięciu dróg zimą i do końca jesieni bezzałogowe ciężarówki będą nadal pracować na innych obiektach. Rozwój zrobotyzowanych pojazdów, to jeden z głównych trendów w branży motoryzacyjnej. KAMAZ zaczął tworzyć bezzałogowe ciężarówki i te wyposażone w systemy ADAS już w latach 2017-2018.
Źródło: KAMAZ
Utworzona: 2023-06-18