To zupełnie nowe podejście do efektywności energetycznej, bezpieczeństwa i wygody kierowcy. System zasilania zapewnia prąd o napięciu 12V (oświetlenie, instrumenty na desce rozdzielczej) i 48V (wspomaganie kierownicy, rozrusznik). Zamiast lusterek bocznych ciężarówka ma kamery, które zwiększają pole widzenia, poprawiają widoczność w nocy i w złych warunkach pogodowych oraz zmniejszają opór powietrza. Specjalne opony Michelin zmniejszają o 12% opór toczenia w porównaniu z poprzednią wersją, przez co poprawiają wydajność paliwową.
Ponadto, ciężarówka wyposażona jest w aktywny zestaw podwójnych osi, który umożliwia zmianę układu napędu z trybu 6x4 na 6x2 w czasie jazdy z szybkością autostradową oraz przeniesienia części nacisku z osi napędzanej na oś wleczoną, aby lepiej wykorzystać jej mniejszy opór toczenia. Ciężarówka jest napędzana silnikiem Detroit DD 30 z dwustopniową turbosprężarką, połączonym z nową półautomatyczną 13-stopniowa skrzynią biegów, która maksymalizuje korzyści z wyboru wyższego biegu bez utraty mocy. Funkcja EcoSail wyłącza silnik gdy nie jest potrzebny, np. podczas jazdy w dół, aby zmniejszyć zużycie paliwa.
Supertruck II to:
➡️ 12% mniejszy opór aerodynamiczy➡️ 12% mniejszy opór toczenia
➡️ 5.7% mniejsze zużycie paliwa
➡️ 50% bardziej wydajny system zasilania
Źródło: Freightliner