Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Hiszpanie ogłosili termin rozpoczęcia strajku

Utworzona: 2022-11-09


Zgodnie z zapowiedzią Platformy Obrony Sektora Transportu, grupy skupiającej samozatrudnionych i małe firmy transportowe z Hiszpanii, która w marcu zwołała strajk, kolejny ma się rozpocząć w najbliższą niedzielę o północy.

Przewodniczący Platformy ogłosił wynik głosowania w sprawie strajku (86% TAK, 12% NIE, 2% WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ) przeprowadzonego w ubiegłą sobotę podczas spotkania regionalnych delegatów, którzy analizowali obecną sytuację w branży oraz skutki przepisów przyjętych przez rząd w porozumieniu z organizacjami przewoźników, wchodzącymi w skład Krajowego Komitetu Transportu Drogowego (CNTC). W związku z uzyskaniem większości głosów, podjęto decyzję o zwołaniu ogólnokrajowego strajku bezterminowego, który rozpocznie się o północy 14 listopada br.

Postulaty:

1. Rząd musi zagwarantować, na podstawie podpisanej umowy, współpracę odpowiednich władz w zakresie kontroli ustawy dotyczącej kosztów przewoźników oraz zakazu załadunku i rozładunku przez kierowców.

Przepisy ustawy 14/2022 ma egzekwować:
• Gwardia Cywilna na drogach
• Inspekcja Transportu w firmach
• Ministerstwo Finansów w rachunkowości

Przepisy ustawy 3/2022 dotyczącej zakazu załadunku i rozładunku ma egzekwować:
• Gwardia Cywilna
• lokalna policja
• Inspekcja Transportu

2. Rząd musi niezwłocznie dokonać odpowiednich zmian w ustawie o kosztach (14/2022) w celu zagwarantowania jej przestrzegania, we wszystkich rodzajach transportu:
• przewozy furgonetkami
• transport lekki
• transport ciężki
• transport kruszyw

3. Kalkulacja kosztów musi obejmować te same pozycje dla wszystkich rodzajów transportu:
• amortyzacja pojazdu
• finansowanie pojazdu (jeżeli nie ma, zostanie naliczony koszt amortyzacji)
• wynagrodzenie kierowców (na podstawie umów)
• ubezpieczenie pojazdu (w tym szkody osobowe, cofnięcie licencji i ubezpieczenie na życie)
• koszty podatkowe (stawki, ATP, ADR, CAP, itp.)
• paliwo + paliwo do zasilania chłodni
• zużycie roztworu AdBlue
• opony
• konserwacja
• naprawy
• dodatki dla kierowców
• opłaty drogowe
• koszty pośrednie
• czas dostępności w celu załadunku i rozładunku pojazdu (w tych przewozach krótkodystansowych; dostawa, transport lokalny, prace itp.)

4. oprócz tego:
• powinny być respektowane zgłoszenia nadużyć składane przez organizacje transportowe oraz jakiekolwiek inne osoby, których dotyczą naruszenia
• grzywna za złamanie prawa powinna być nakładana na głównego spedytora, spedytora kontraktowego i przewoźnika.
• firmy łamiące przepisy powinny być karane grzywnami w wysokości od 70 000 do 90 000 euro.

Hiszpańscy przewoźnicy znowu straszą


Strajk w Hiszpanii przybiera na sile


Zakaz załadunku i rozładunku przez kierowców zatwierdzony

Hiszpański transport na francuskich zasadach
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transpolisa.pl


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels