Postulaty:
1. Rząd musi zagwarantować, na podstawie podpisanej umowy, współpracę odpowiednich władz w zakresie kontroli ustawy dotyczącej kosztów przewoźników oraz zakazu załadunku i rozładunku przez kierowców.Przepisy ustawy 14/2022 ma egzekwować:
• Gwardia Cywilna na drogach
• Inspekcja Transportu w firmach
• Ministerstwo Finansów w rachunkowości
Przepisy ustawy 3/2022 dotyczącej zakazu załadunku i rozładunku ma egzekwować:
• Gwardia Cywilna
• lokalna policja
• Inspekcja Transportu
2. Rząd musi niezwłocznie dokonać odpowiednich zmian w ustawie o kosztach (14/2022) w celu zagwarantowania jej przestrzegania, we wszystkich rodzajach transportu:
• przewozy furgonetkami
• transport lekki
• transport ciężki
• transport kruszyw
3. Kalkulacja kosztów musi obejmować te same pozycje dla wszystkich rodzajów transportu:
• amortyzacja pojazdu
• finansowanie pojazdu (jeżeli nie ma, zostanie naliczony koszt amortyzacji)
• wynagrodzenie kierowców (na podstawie umów)
• ubezpieczenie pojazdu (w tym szkody osobowe, cofnięcie licencji i ubezpieczenie na życie)
• koszty podatkowe (stawki, ATP, ADR, CAP, itp.)
• paliwo + paliwo do zasilania chłodni
• zużycie roztworu AdBlue
• opony
• konserwacja
• naprawy
• dodatki dla kierowców
• opłaty drogowe
• koszty pośrednie
• czas dostępności w celu załadunku i rozładunku pojazdu (w tych przewozach krótkodystansowych; dostawa, transport lokalny, prace itp.)
4. oprócz tego:
• powinny być respektowane zgłoszenia nadużyć składane przez organizacje transportowe oraz jakiekolwiek inne osoby, których dotyczą naruszenia
• grzywna za złamanie prawa powinna być nakładana na głównego spedytora, spedytora kontraktowego i przewoźnika.
• firmy łamiące przepisy powinny być karane grzywnami w wysokości od 70 000 do 90 000 euro.



