Jeśli chodzi o pojazdy xEV (wszystkie typy pojazdów elektrycznych), Scania współpracuje z trzema różnymi typami warsztatów:
EV-Basic: Warsztaty te są upoważnione do wykonywania jedynie podstawowych prac w systemach mechanicznych i 24 V, ale nie w systemie wysokiego napięcia.
Specjalista EV: Upoważnione są do wykonywania wszystkich czynności, do których jest upoważniony EV-Basic, a także do prac przy systemie wysokiego napięcia, gdy został on zgłoszony jako wyłączony.
EV-Battery: Upoważnione są do robienia wszystkiego, do czego upoważniony jest specjalista EV i do prac przy zasilanym systemie wysokiego napięcia, jeśli dostępne są procedury specjalistyczne producenta.
Gama produktów Scania obejmuje pojazdy elektryczne na baterie (BEV), a także pojazdy hybrydowe (HEV) i pojazdy hybrydowe typu plug-in (PHEV). Wszystkie te pojazdy mają (częściowo) zelektryfikowany układ napędowy, dla którego obowiązują specjalne wytyczne dla warsztatów. Scania przewiduje, że do 2030 r. około 50% dostarczanych pojazdów będzie zelektryfikowanych. Oznacza to, że w nadchodzących latach wsparcie udzielane przez organizację usługową również zostanie znacznie wzmocnione.
Obecnie Scania posiada już 11 warsztatów w krajach Beneluksu, które posiadają certyfikat EV-Specialist. Dotyczy to następujących lokalizacji w Holandii: Amsterdam, Veghel, Utrecht, Oosterhout, Groningen, Waddinxveen, Arnhem oraz Central Delivery Workshop w Zwolle. W Belgii są to Neder-Over-Heembeek, Wijnegem i Drongen. Celem jest certyfikacja siedmiu dodatkowych warsztatów EV-Specjalistów do początku 2023 roku. Ponadto następujące warsztaty Scania posiadają certyfikat EV-Basic: Torhout, Nijkerk, Tilburg i Eindhoven. Od początku 2023 r. rozpocznie się wówczas proces certyfikacji warsztatów EV-Battery.
Źródło: Scania
Utworzona: 2022-09-08