Rządowe Centrum Legislacyjne pracuje nad projektem, który ma wprowadzić zmiany w Rozporządzeniu w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.
W nowym brzmieniu rozporządzenia pojawić się ma zapis dotyczący zróżnicowania wykrytych w aucie nieprawidłowości, dzieląc je na:
🔹usterki poważne – usterki techniczne mogące naruszać bezpieczeństwo ruchu drogowego i ochrony środowiska;
🔹usterki niebezpieczne – usterki stanowiące bezpośrednie i natychmiastowe zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska w stopniu uniemożliwiającym używanie pojazdu w ruchu drogowym, niezależnie od okoliczności.
W przypadku pierwszego rodzaju diagnosta będzie miał obowiązek dokonać adnotacji i poinformować klienta o negatywnym wyniku badania technicznego, a także o koniecznym jego powtórzeniu w ciągu 14 dni.
Gdy wykryte zostaną natomiast usterki niebezpieczne osoba przeprowadzająca badanie zamieszcza w systemie zapis o jego negatywnym wyniku, a także o zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego.
Dodatkowo w rozporządzeniu ma pojawić się zapis o obowiązku prawidłowego działania systemu eCall (system szybkiego powiadamiania o wypadkach drogowych), w pojazdach w których zainstalowany jest on na stałe. Urządzenia eCall są montowane we wszystkich nowych pojazdach osobowych oraz dostawczych do 3,5 tony, które uzyskały homologację po 31 marca 2018 roku.
Źródło: Rządowe Centrum Legislacji
Utworzona: 2022-07-06