Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu, w poniedziałek, 25 kwietnia br, przeprowadzili działania, w trakcie których kontrolowali przede wszystkim wagę pojazdów o dmc do 3,5 t. Działania prowadzono w kilku miejscach na terenie województwa opolskiego. Inspektorzy skontrolowali 43 dostawczaki. Większość pojazdów przewoziła zdecydowanie za dużo towaru. Najcięższy z samochodów dostawczych ważył 6,4 t, natomiast w 6 przypadkach wykonane pomiary wykazały wagę powyżej 5 t. W jednym z pojazdów funkcjonariusze stwierdzili usterkę w postaci pękniętej szyby czołowej. W sumie 29 kontroli zakończyło się ukaraniem kierowców mandatami karnymi, poza tym zatrzymano 1 dowód rejestracyjny. Kierowcy zbyt załadowanych dostawczaków mogli kontynuować jazdę, po przeładowaniu nadwyżki towarów na inne pojazdy.
Tego samego dnia, na drodze gminnej w Nowym Ciechocinku, inspektorzy z włocławskiego oddziału kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli 3-osiową ciężarówkę, przewożącą 2 duże zbiorniki betonowe na nieczystości. Po skierowaniu pojazdu na wagę, okazało się, że samochód ciężarowy jest za ciężki o ponad 7 t. Ważył 33,65 t. Następnego dnia, ten sam zespół kontrolny, na autostradzie A1 zatrzymał do kontroli zespół pojazdów, którym przewożono 3 szamba. W tym przypadku przekroczenie dopuszczalnego tonażu okazało się jeszcze większe. Masa całkowita zestawu została przekroczona o prawie 10 t. W obu przypadkach funkcjonariusze kujawsko-pomorskiej ITD stwierdzili także przekroczone dopuszczalne naciski osi na drogę (od 2 t do prawie 5 t). Kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi, a wobec ich pracodawców zostały wszczęte postępowania administracyjne o nałożenie kar pieniężnych. Przeładowane pojazdy nie mogły pojechać dalej z takim ciężarem. Część zbiorników musiała zostać rozładowana.
Źródło: GITD
Utworzona: 2022-05-05