Chcielibyśmy sprawdzić, czy ciężarówka spełni zapewnienia producenta dotyczącą zasięgu, zużycia energii i sposobu pracy w planowanych punktach ładowania. Interesują nas również rzeczywiste koszty eksploatacji mówi Kenneth Tjønndal Pettersen, kierownik prasowy Poczty Norweskiej.
Docelowe Tromsø będzie nowym miejscem pracy ciężarówki. Miasto leży daleko na północy Norwegii, gdzie panuje klimat subarktyczny. W sezonie zimowym występują duże opady śniegu, a wały śnieżne mają często ponad 2 metry wysokości. Temperatury od -10 do -20 stopni Celsjusza nie są rzadkością. Najcieplejszym miesiącem jest lipiec, kiedy średnie temperatury sięgają nieco poniżej 13 stopni. Ciężarówka naprawdę musi udowodnić, że sprawdza się nawet w warunkach zimowych.
Nowe produkty są stale rozwijane, testowane i dostosowywane do rynku. Doświadczenia z podróży ciężarówką Poczty Norweskiej dostarczą nam cennych informacji, które mogą przyczynić się do tego, że więcej osób wybierze rozwiązania w zakresie transportu elektrycznego mówi John Lauvstad, dyrektor ds. marketingu, komunikacji i zrównoważonego rozwoju w Norsk Scania.
Źródło: Scania