Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Testują elektryczną ciężarówkę na odcinku o długości 1600 km

Utworzona: 2021-09-22


Pojazd marki Scania przechodzi testy na trasie między Oslo a Tromsø. Jest to jak dotąd największe wyzwanie dla ciężarówki wyposażonej w akumulator o pojemności do 300 kWh i dysponującej szacunkowym zasięgiem około 250 km, a także najdłuższa podróż, jaką kiedykolwiek musiała podjąć elektryczna ciężarówka.

Trasa jest wymagająca, pełna krętych dróg i przechodzi przez kilka gór. Do tej pory ciężarówka poruszała się po drogach wschodniej Norwegii na trasie o długości ponad 250 km.

Chcielibyśmy sprawdzić, czy ciężarówka spełni zapewnienia producenta dotyczącą zasięgu, zużycia energii i sposobu pracy w planowanych punktach ładowania. Interesują nas również rzeczywiste koszty eksploatacji mówi Kenneth Tjønndal Pettersen, kierownik prasowy Poczty Norweskiej.

Docelowe Tromsø będzie nowym miejscem pracy ciężarówki. Miasto leży daleko na północy Norwegii, gdzie panuje klimat subarktyczny. W sezonie zimowym występują duże opady śniegu, a wały śnieżne mają często ponad 2 metry wysokości. Temperatury od -10 do -20 stopni Celsjusza nie są rzadkością. Najcieplejszym miesiącem jest lipiec, kiedy średnie temperatury sięgają nieco poniżej 13 stopni. Ciężarówka naprawdę musi udowodnić, że sprawdza się nawet w warunkach zimowych.

Nowe produkty są stale rozwijane, testowane i dostosowywane do rynku. Doświadczenia z podróży ciężarówką Poczty Norweskiej dostarczą nam cennych informacji, które mogą przyczynić się do tego, że więcej osób wybierze rozwiązania w zakresie transportu elektrycznego mówi John Lauvstad, dyrektor ds. marketingu, komunikacji i zrównoważonego rozwoju w Norsk Scania.

Źródło: Scania
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels