Jesteśmy bardzo podekscytowani, że ciężarówki nowej generacji wkrótce trafią do naszych klientów. Wszystkie cztery modele zostały opracowane ze szczególnym naciskiem na poprawę warunków pracy kierowcy, bezpieczeństwa i produktywności, dzięki czemu są one bardziej wydajne niż ich poprzednicy mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Modele FM i FMX mają teraz całkowicie nową kabinę z podniesionymi słupkami A, które zapewniają kierowcom nawet jeden dodatkowy metr sześcienny przestrzeni i większą ilość światła słonecznego wewnątrz kabiny. We wszystkich nowych modelach można dodatkowo poprawić widoczność kierowcy, dodając kamerę narożną dla pasażera, która zapewnia pełniejszy widok z boku ciężarówki na wyświetlaczu wewnętrznym.
Wśród innych istotnych nowości warto wymienić nowy interfejs kierowcy oraz opcjonalne adaptacyjne światła drogowe zwiększające bezpieczeństwo w modelach FH i FH16. W przypadku modeli FH i FM istnieje możliwość uzyskania znacznych oszczędności paliwa i zmniejszenia dzięki zastosowaniu technologii I-Save.
W ramach działań na rzecz bardziej zrównoważonych rozwiązań transportowych, nowe ciężarówki Volvo FH, FM i FMX zostały również dostosowane do korzystania z elektrycznych układów napędowych, których produkcja rozpocznie się w 2022 r.
Oznacza to, że w przyszłości klienci będą mogli bez problemów przestawić się na korzystanie z pojazdów wolnych od paliw kopalnych bez rezygnacji ze swoich ulubionych modeli ciężarówek Volvo mówi Roger Alm.
Nowa gama ciężarówek, która zadebiutowała w Europie w zeszłym roku, cieszy się dużym zainteresowaniem klientów - w roku 2020 zamówiono już ponad 12 000 pojazdów. Rozpoczęcie i sprzedaż będą kontynuowane w 2021 roku na rynkach poza Europą. Ciężarówki będą początkowo montowane w zakładach produkcyjnych w Göteborgu w Szwecji, w Gandawie w Belgii i w Kałudze w Rosji. Jako pierwszy produkcję rozpoczyna w marcu zakład montażowy Tuve w Göteborgu.
Nowe ciężarówki dostępne są z różnymi typami kabin i można je zoptymalizować pod kątem szerokiego zakresu zastosowań. Jak zawsze, szwedzki producent mocno skupił się na poprawie warunków w kabinie jako drugim domu kierowcy, którą to rolę często pełni ona w ciężarówkach do transportu długodystansowego. W samochodach do transportu regionalnego kabina często służy jako mobilne biuro, podczas gdy w budownictwie ciężarówki są traktowane przede wszystkim jako solidne i praktyczne narzędzia pracy.
Widoczność z kabiny, komfort, ergonomia, poziom hałasu, zwrotność i bezpieczeństwo to kluczowe zalety nowych modeli ciężarówek, które zostały zmodernizowane także pod względem wyglądu zewnętrznego, aby podkreślić wprowadzone innowacje.
Źródło: Volvo Trucks