Napęd: mocniejszy i lżejszy
Nowy F-MAX otrzymał silnik GEN2 EcoTorque o mocy 510 KM i momencie obrotowym 2600 Nm. Jednostka jest o 47 kg lżejsza i współpracuje ze skrzynią typu overdrive, co ma przełożyć się na lepsze osiągi i niższe spalanie. Do tego dochodzą aktywne żaluzje wlotu powietrza, które automatycznie regulują przepływ, poprawiają aerodynamikę i utrzymują optymalną temperaturę pracy silnika. Ford deklaruje, że wszystkie zmiany dają ponad 11% oszczędności paliwa (bez podanej metodologii testu). Producent podkreśla, że nowa jednostka ma być nie tylko mocniejsza i oszczędniejsza, ale również trwalsza, co ma znaczenie w długiej eksploatacji flotowej.
Stylistyka i aerodynamika
Odświeżono także wygląd zewnętrzny: nowy grill, spójna kolorystyka, emblemat w ceramicznym wykończeniu i czarne detale nadają ciężarówce charakter. Pojawiły się również reflektory LED poprawiające widoczność i podkreślające nowoczesną linię pojazdu. Zaawansowane kamery cyfrowe oraz moduł Sentinel mają wpływać nie tylko na bezpieczeństwo, ale także według deklaracji producenta na aerodynamikę i ekonomię paliwową.Kabina: wygodniejsza i bardziej funkcjonalna
W kabinie zastosowano nową kierownicę, elektroniczny hamulec postojowy, większe schowki i odświeżone systemy wspomagania jazdy. Cyfrowe zegary można konfigurować i wyświetlać na nich m.in. nawigację z płynnymi animacjami. Centralny ekran 12,4” obsługuje Apple CarPlay i Android Auto. Ważną nowością jest 7-calowy ekran przy łóżku, pozwalający sterować oświetleniem, klimatyzacją, szybami, drzwiami, multimediami i kamerami bez wstawania z miejsca odpoczynku.Kabina zapamiętuje także ustawienia kierowcy dzięki profilom użytkowników. Na liście udogodnień są też sterowanie głosowe, ładowanie bezprzewodowe, oświetlenie ambientowe i aktualizacje online.

Bezpieczeństwo i zabezpieczenia
Nowy F-MAX otrzymał system Max Security Lock z wzmocnionym zamkiem, który utrudnia włamanie do kabiny. Dodatkowo Sentinel monitoruje otoczenie ciężarówki i przesyła powiadomienia na smartfon kierowcy. W połączeniu z kamerami i cyfrowymi systemami wspierającymi jazdę, nowe rozwiązania mają zwiększać ochronę kierowcy, pojazdu i przewożonego ładunku
Wersje wyposażenia
Nowa ciężarówka będzie dostępna w trzech wariantach:• Comfort,
• Luxury,
• Select, edycja limitowana z czerwonymi detalami i bardziej ekskluzywnym wykończeniem
Reasumując-producent deklaruje ponad 11% poprawy spalania i większą trwałość nowej jednostki. Jeśli te dane potwierdzą się w praktyce, to kierowcy i przewoźnicy naprawdę mają powód do zadowolenia - mniejsze koszty paliwa zawsze robią różnicę. Cieszy też nacisk na komfort pracy: więcej schowków, cyfrowe zegary czy ekran przy łóżku to rzeczy, które każdy kierowca doceni w codziennej trasie.

Redakcja etransport.pl