Ciężarówka oznaczona numerem M&I RH120R jest napędzana silnikiem elektrycznym DANA TM4 Sumo HV 2500 6-P o mocy 540 kW (734 KM) i momencie obrotowym do 2500 Nm. Jest wyposażona w 4-biegową przekładnię firmy Eaton. Ogniwo paliwowe Refire Prisma XII+ o mocy 117 kW zasila akumulatory trakcyjne firmy Durapower o pojemności 122 kWh, które można również ładować za pomocą złącza CCS2. Każdy z 4 zbiorników wyprodukowanych przez Nproxx mieści 12 kg wodoru, zapewniających zasięg od 600 do 750 km na jednym tankowaniu.
Podczas prezentacji pojazdu podpisano protokół ustaleń z firmami Metrans i Waberer’s jako pierwszymi potencjalnymi klientami zainteresowanymi kupnem. Obie firmy planują przetestować pojazd w codziennych warunkach eksploatacyjnych i rozważają możliwość jego zakupu w przyszłości.
Najważniejsze cechy:
• szacunkowy zasięg 600-750 km,
• szybkie tankowanie,
• eksploatacja nie wymaga utrwalonych nawyków pracy kierowcy,
• zasięg wyłącznie przy użyciu akumulatorów DuraPower wynosi do 120 km,
• ogniwo paliwowe REFIRE o mocy 117 kW (dostępne również w wersjach 180 i 200 kW),
• pierwsza ciężarówka w Europie z silnikiem Dana Sumo wraz ze specjalną 4-biegową skrzynią biegów EATON opracowaną do napędu elektrycznego w transporcie ciężarowym,
• homologowana maksymalna masa całkowita pojazdu wynosi 45 ton,
• umiejscowienie siodła jest kompatybilne ze wszystkimi naczepami, które spełniają normy ISO dla naczep innych niż mega.
Fotorelacja do obejrzenia TUTAJ
Źródło: Ford Trucks Global
grafika poglądowa
Utworzona: 2024-11-20