Dotacja z funduszu jest idealnym rozwiązaniem dla firm z branży transportowej i logistycznej, firm kurierskich i pocztowych czy przedsiębiorstw zajmujących się wywozem odpadów. Co ważne, elektryczny Proace Max kategorii N2 może być prowadzony przez kierowców z prawem jazdy kategorii B, którzy posiadają uprawnienia od co najmniej dwóch lat. Pojazdy są także zwolnione z obowiązku stosowania tachografów, o ile poruszają się w promieniu 100 km od bazy przedsiębiorstw.

W gamie Toyota Professional założenia kategorii N2 spełnia nowy Proace Max Electric, a tym samym kwalifikuje się do uzyskania dotacji NFOŚiGW. W ofercie są samochody z nadwoziem furgon o dopuszczalnej masie całkowitej do 4,25 tony w wersjach Active oraz Comfort. Wszystkie wersje z kategorii N2 mają napęd o mocy 270 KM (200 kW) i 410 Nm momentu obrotowego. Akumulator trakcyjny o pojemności 110 kWh pozwala na przejechanie do 424 km w cyklu WLTP. Samochód można naładować na szybkiej stacji (DC) z maksymalną mocą do 150 kW, a ładowarka pokładowa AC ma 11 kW lub 22 kW mocy.
Każdy egzemplarz tego modelu jest wyposażony w standardzie w niezbędne przewody – trójfazowy kabel do ładowania AC o długości 7,5 m (Typ 2, 32A) oraz kabel do ładowania AC z gniazdka domowego 230 V o długości 6 m. W samochodzie jest też karta RFID przypisana do usługi Toyota Charging Network. Po podpisaniu umowy użytkownik zyskuje dostęp do jednej z największej sieci stacji ładowania, która w Polsce liczy ponad 11 tys. punktów oraz prawie milion w Europie.

Źródło: Toyota Professional