W projekcie biorą udział dostawcy usług logistycznych – Vos Transport Group, CEVA Logistics, Groupe CAT i Yusen, którzy do swoich flot wprowadzili ciężarówki o zerowej emisji spalin*. Toyota, wspólnie z tymi dostawcami usług logistycznych, będzie teraz oceniać wydajność zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi pojazdów podczas intensywnej pracy dla Toyota Parts Centre Europe, które każdego dnia obsługuje ponad 500 000 części i akcesoriów.
Opracowana wspólnie przez VDL Groep i Toyotę 40-tonowa ciężarówka zasilana wodorowymi ogniwami paliwowymi jest podobnie wydajna jak jej odpowiednik z silnikiem Diesla, ale porusza się bezemisyjnie, ponieważ jej silnik jest zasilany energią elektryczną wytwarzaną z wodoru w połączeniu z tlenem. Rzeczywisty zasięg wodorowej ciężarówki wynosi do 400 km, a cichy napęd to zwiększony komfort dla kierowcy, a także dla mieszkańców terenów przez które samochód przejeżdża.
Rozszerzenie floty bezemisyjnych ciężarówek jest zgodne z celem Toyoty, jakim jest osiągnięcie neutralności węglowej w operacjach logistycznych do 2040 roku. Chcemy też przyczynić się do rozwoju gospodarki wodorowej. Ciężarówki z ogniwami paliwowymi mogą zwiększyć popyt na wodór, który jest jednym z kluczowych czynników obok wdrożenia unijnego rozporządzenia w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR). Wspólnie z dostawcami usług logistycznych chcemy zebrać wnioski z codziennej eksploatacji pierwszej wodorowej floty logistycznej, by udoskonalać pojazdy i procesy operacyjne powiedział Thiebault Paquet, wiceprezes ds. badań i rozwoju w Toyota Motor Europe.Źródło: Toyota