Transformacja floty to element szerszej strategii zrównoważonego rozwoju, realizowanej przez Wincanton. Operator już teraz wykorzystuje napęd elektryczny do dostaw domowych dla IKEA oraz zasila 85% floty obsługującej markę Screwfix biopaliwem HVO (uwodorniony olej roślinny). Firma aktywnie uczestniczy również w rządowych projektach badawczo-rozwojowych, takich jak Electric Freightway i eFREIGHT 2030, prowadzonych w ramach programu demonstracyjnego ZEHID (Zero Emission HGV and Infrastructure Demonstrator), finansowanego przez brytyjskie Ministerstwo Transportu i realizowanego we współpracy z Innovate UK.
Carl Hanson, dyrektor zarządzający ds. transportu w Wincanton, podkreśla, że zrównoważony rozwój stanowi fundament działalności firmy, a współpraca i wdrażanie nowych technologii są kluczowe dla osiągnięcia celów klimatycznych.
Pojazdy niskoemisyjne to bez wątpienia przyszłość logistyki, choć ich masowe wdrożenie wymaga czasu. Już dziś jednak można działać – korzystając z dostępnych technologii, zwiększać efektywność i ograniczać emisje komentuje Hanson.W realizacji strategii dekarbonizacji pomaga także cyfryzacja transportu. Wincanton rozwija autorską platformę EyeQ, która umożliwia optymalizację pracy floty, zwiększenie widoczności łańcucha dostaw i redukcję emisji. Z danych firmy wynika, że zastosowanie tego rozwiązania może ograniczyć ślad węglowy klientów nawet o 10%.
Źródło: Wincanton