Kompaktowe wymiary pojazdu, elektryczny układ napędowy i elastyczna konstrukcja sprawiają, że jest to idealne rozwiązanie dla zatłoczonych środowisk miejskich. Ponieważ populacja miejska regionu MEA rośnie o 3% rocznie, zeroemisyjna mikromobilność oferuje zrównoważoną odpowiedź na korki drogowe i deficyty transportowe. Auto poruszające się na 12-calowych kołach ma zaledwie 3,17 m długości, co w połączeniu z ciasnym promieniem skrętu, wynoszącym 3,05 m, pozwala mu z łatwością poruszać się po wąskich ulicach. Dysponuje ok. 2,25 m2 powierzchni ładunkowej, co oznacza możliwość przewozu europalety. Dopuszczalna masa całkowita wynosi 1025 kg, a ładowność maksymalnie 540 kg.
Sprytnie pomyślany wehikuł jest napędzany 48-woltowym silnikiem elektrycznym o mocy 9 kW (moc szczytowa) i maksymalnym momencie obrotowym 45 Nm, co pozwala mu osiągnąć prędkość maksymalną 45 km/h. Pojazd jest niezwykle łatwy w prowadzeniu (brak sprzęgła i skrzyni biegów), a zajmowanie miejsca i opuszczanie kabiny jest bardzo wygodne z uwagi na brak drzwi i nisko położoną podłogę. Jego wyróżnikiem jest ergonomiczna pozycja za kierownicą i dobra widoczność z miejsca kierowcy. Ten ma przed sobą 5,7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, który wyświetla podstawowe informacje dotyczące jazdy, w tym prognozowany zasięg i poziom naładowania akumulatora. Wtyczka USB-C i gniazdo 12 V zapewniają możliwość ładowania urządzeń mobilnych podczas jazdy. Kierowca ma do dyspozycji schowki o łącznej pojemności 3 litrów, w tym zamykaną skrytkę na desce rozdzielczej. Można dokupić z zestawu akcesoriów dodatkową siatkę do przechowywania przedmiotów oraz ochronną matę podłogową.
TRIS spełnia europejskie normy homologacyjne, zawiera trzypunktowe pasy bezpieczeństwa (zgodne z przepisami bezpieczeństwa UE), przednie oświetlenie LED ze światłami mijania aktywowanymi zapłonem, a także sygnał dźwiękowy cofania i zbiornik spryskiwacza wraz z wycieraczką przedniej szyby. Podwozie jest chronione przed korozją powłoką cynkową. Akumulator litowy o pojemności 6,9 kWh zapewnia homologowany zasięg 90 km (z baterii wykonanych w tej samej technologii korzysta Fiat Topolino). Można go naładować z domowego gniazda 220 V przy użyciu standardowej wtyczki, co eliminuje potrzebę stosowania zewnętrznej ładowarki. Czas ładowania od 0 do 80% pojemności akumulatora wynosi 3,5 godziny, a pełne naładowanie trwa 4 godziny i 40 minut, co oznacza, że najbardziej odpowiednie jest wykonywanie tej operacji w nocy lub między zmianami.

Źródło: FIAT Professional