Moment ten zbiegł się z uruchomieniem pierwszej we Włoszech stacji ładowania o mocy 1 MW dla pojazdów ciężkich, co stanowi symboliczne otwarcie nowej ery w elektryfikacji transportu dalekobieżnego. FERCAM rozpoczęła testowanie elektrycznych ciężarówek już dwa lata temu, wprowadzając model eActros 300 do obsługi tras krótkodystansowych. Teraz firma wchodzi w kolejny etap – nowy eActros 600 wyposażony w baterię o pojemności 621 kWh i zasięg do 500 km umożliwia efektywne wykorzystanie pojazdu w przewozach długodystansowych. Nowy eActros 600 będzie obsługiwał trasę przez przełęcz Brenner, przewożąc ładunki m.in. dla Daimlera. To nie tylko kwestia wydajności – to także realny wkład w redukcję emisji CO2 na jednym z najbardziej obciążonych odcinków drogowych w Europie. W połączeniu z infrastrukturą ładowania wysokiej mocy FERCAM zyskuje nowe narzędzia do dekarbonizacji transportu drogowego.
Wraz z dostawą eActrosa 600, przy autostradzie Brennerskiej w rejonie Bolzano uruchomiono pierwszą we Włoszech stację ładowania o mocy 1 MW, zbudowaną przez firmę Alpitronic. Technologia Megawatt Charging System (MCS) pozwala znacząco skrócić czas ładowania i radykalnie zwiększyć efektywność eksploatacji pojazdów elektrycznych w logistyce dalekobieżnej.
Źródło: FERCAM
Utworzona: 2025-06-24