Trzy wersje nadwozia – w tym van typu step-in z wysokością wnętrza 1,9 metra – mają łączyć komfort pracy kierowcy z wysoką efektywnością dostaw. Każda z nich będzie oferować do 450 km zasięgu i możliwość szybkiego ładowania od 0 do 80% w mniej niż 20 minut.
Za napęd odpowiada nowy silnik elektryczny o mocy 150 kW (204 KM) i momencie obrotowym 345 Nm, zaprojektowany i produkowany w Europie. Renault deklaruje jego sprawność na poziomie 95%, co oznacza minimalne straty energii. Do wyboru będą dwa rodzaje baterii: tańsza litowo-żelazowo-fosforanowa (LFP) z zasięgiem do 350 km oraz droższa bateria NMC (niklowo-manganowo-kobaltowa) zapewniająca do 450 km.
Furgonetki powstają na tzw. platformie deskorolkowej EV i będą wyposażone w architekturę Software-Defined Vehicle – pojazdy mają być stale aktualizowane zdalnie i gotowe na nowe usługi cyfrowe. Produkcja ruszy w zakładzie Renault w Sandouville.
źródło: FLEXIS SAS
Utworzona: 2025-05-24