Ruch w trybie 1+1 – szykują się zatory
Od 29 marca ruch w kierunku z Ołomuńca do Mohelnicy odbywa się po jednej jezdni – przeciwnym pasem, który nie został objęty remontem. Wprowadzony został tryb 1+1, czyli po jednym pasie w każdą stronę. To rozwiązanie pozwala zachować przejezdność, jednak już teraz generuje znaczne spowolnienia i korki, szczególnie w godzinach szczytu i weekendy.Dodatkowo, z powodu prowadzonych prac, w niektórych miesiącach planowane są zamknięcia zjazdów. Zgodnie z nieoficjalnymi informacjami, zjazd na Nasobůrky zostanie zamknięty w kwietniu, natomiast zjazd na Unčovice – w czerwcu i lipcu. Władze zalecają uważne śledzenie oznakowania drogowego, ponieważ sytuacja może dynamicznie się zmieniać.
W przypadku zamknięcia zjazdu lub wjazdu na którymkolwiek z węzłów (MÚK), trasy objazdowe będą wyraźnie oznaczone i prowadzone do najbliższych skrzyżowań w sposób następujący:
🚩 W przypadku zamknięcia wjazdu na MÚK Litovel (ZJAZD 248) z lewej strony: objazd przez drogę II/635 (kierunek Litovel), następnie drogą II/449 (kierunek Unčovice), dalej przez MÚK Unčovice (zjazd 253) na autostradę D35 w kierunku Mohelnicy.
🚩 W przypadku zamknięcia zjazdu z MÚK Litovel (ZJAZD 248) z lewej strony: objazd przez D35 (kierunek Mohelnice), dalej przez MÚK Unčovice (zjazd 253), drogą II/449 (kierunek Litovel), drogą II/635 i zgodnie z lokalną organizacją ruchu.
🚩 W przypadku zamknięcia wjazdu na MÚK Unčovice (ZJAZD 253) z lewej strony: objazd przez drogę II/449 (kierunek Litovel), drogę II/635, MÚK Litovel (zjazd 248) i dalej D35 w kierunku Mohelnicy.
🚩 W przypadku zamknięcia zjazdu z MÚK Unčovice (ZJAZD 253) z lewej strony: objazd przez D35 (kierunek Mohelnice), dalej przez MÚK Litovel (zjazd 248), drogą II/635 (kierunek Litovel), drogą II/449 (kierunek Unčovice) i dalej zgodnie z lokalnym oznakowaniem.
Konieczność remontu autostrady D35 potwierdziły wyniki badań diagnostycznych przeprowadzonych przez zewnętrzną firmę. Wykazały one obecność licznych uszkodzeń, takich jak: ubytki, spękania, deformacje czy korozja, które stanowią poważne zagrożenie dla płynności i bezpieczeństwa ruchu na trasie, którą codziennie pokonuje ponad 27 tysięcy pojazdów.