Przedsiębiorstwa już korzystające z transportu kombinowanego wyrażają bardziej pozytywne nastawienie w porównaniu do tych, które jeszcze nie wdrożyły tego modelu. Jako główną zaletę transportu kombinowanego wskazano jego przyjazność dla klimatu i środowiska. Jednocześnie ankietowani zwrócili uwagę na obszary wymagające poprawy, takie jak:
🚩 punktualność dostaw,
🚩 niezawodność infrastruktury kolejowej,
🚩większa dostępność tras i częstotliwość kursów.
Większość użytkowników transportu kombinowanego deklaruje potencjalną gotowość do jego szerszego wykorzystania, o ile powyższe aspekty zostaną usprawnione.
Badanie dotyczące transportu kombinowanego jest częścią nowej strategii BALM polegającej na regularnym zbieraniu danych za pomocą ankiet internetowych. W 2024 roku Federalny Urząd Logistyki i Mobilności po raz pierwszy zastosował tę metodę, uzyskując wysoką frekwencję uczestników. Dzięki temu planowane jest kontynuowanie tej formy zbierania informacji, co pozwoli na jeszcze dokładniejsze monitorowanie trendów i wyzwań w sektorze transportowym i logistycznym w Niemczech.
Wyniki ankiety BALM mogą być istotnym sygnałem również dla polskich firm działających w sektorze TSL. Rosnąca rola transportu kombinowanego jako bardziej ekologicznego rozwiązania wymaga inwestycji w infrastrukturę i poprawę kluczowych procesów. Polscy przewoźnicy, którzy współpracują z niemieckimi partnerami, mogą spodziewać się rosnącego nacisku na korzystanie z tego rodzaju transportu.
Źródło: BALM
Utworzona: 2025-02-01