Zgodnie z listem intencyjnym podpisanym przez obie strony, Duvenbeck zamierza wprowadzić do eksploatacji do 120 sztuk modelu eTGX do roku 2026. Pojazdy będą wykorzystywane w różnych obszarach regionu Ren-Ruhra i Beneluksu w ramach logistyki zakładowej VW. Firma Duvenbeck otrzymuje ciągniki eTGX za pośrednictwem Grupy TIP, jednego z wiodących dostawców usług wypożyczania pojazdów użytkowych.
Zrównoważony rozwój jest od lat centralnym elementem strategii korporacyjnej Duvenbeck. Dzięki inicjatywie „Green Logistics” firma koncentruje się na niskoemisyjnych i oszczędzających zasoby rozwiązaniach transportowych. W ramach działań mających na celu optymalizację efektywności energetycznej i oszczędzanie zasobów, firma stosuje alternatywne układy napędowe, ogranicza liczbę pustych przebiegów i wdraża innowacyjne koncepcje ładowania.
Model eTGX Ultra Low Liner jest pionierem w swojej klasie: wyróżnia się nisko umieszczonym siodłem na wysokości zaledwie 950 mm i bardzo krótkim rozstawem osi wynoszącym 3,75 metra. Jego akumulatory zapewniają zasięg do około 500 km. Dzięki tym parametrom doskonale nadaje się do transportu samochodów, gdzie maksymalna objętość ładunku do trzech metrów wysokości wewnętrznej jest ważniejsza niż jego masa. Dzięki modułowej budowie akumulatora z możliwością wyboru od 4 do 6 zestawów i dwóch opcji mocy silnika (449 i 544 KM), ciągnik można dostosować do każdego zadania transportowego. Oprócz standardowej technologii ładowania CCS (do 375 kW) istnieje możliwość dostosowania do ładowania megawatowego, która pozwala na znacznie szybsze uzupełnienie akumulatora.
Przy przechodzeniu na elektromobilność firmy transportowe korzystają również z kompleksowego doradztwa eMobility, które obejmuje analizy dotyczące wdrożenia pojazdów i wymagań infrastruktury ładowania dostosowane do potrzeb klienta. Zakres usług oferowanych przez firmę MAN obejmuje również dostarczanie samej infrastruktury ładowania poprzez partnerstwa z ich dostawcami. Ponadto, podobnie jak w przypadku ciężarówek z napędem konwencjonalnym, dostępne są umowy serwisowe i rozwiązania finansowe specjalnie dostosowane do mobilności elektrycznej, a także liczne usługi cyfrowe. Należą do nich MAN eReadyCheck, za pomocą którego klienci mogą sprawdzić, w jaki sposób ich trasy dostaw da się realizować wyłącznie przy użyciu pojazdów elektrycznych, a także usługa ładowania MAN Charge & Go obejmująca kartę ładowania, która umożliwia proste, skonsolidowane planowanie ładowania i rozliczanie tras międzynarodowych.
Źródło: Duvenbeck
Utworzona: 2024-12-16