Test wykazał, że technologia naczepy z osią elektryczną nie tylko pomaga obniżyć koszty operacyjne, ale może również znacząco przyczynić się do redukcji emisji CO2 skomentował Jörg Witt, dyrektor ds. sprzedaży grupowej Grupy Duvenbeck.Naczepa eTrailer, produkt wieloletnich prac rozwojowych prowadzonych przez Trailer Dynamics, jest wyposażona w elektryczną oś środkową. Test odbył się we współpracy z działem logistycznym Grupy Volkswagen z fabryki Volkswagena w Wolfsburgu. Ładunek obejmujący 11,9 tony części samochodowych został przewieziony z zakładu Duvenbeck w Herne do Dolnej Saksonii. Dzięki zastosowaniu dodatkowego elektrycznego układu napędowego w naczepie, osiągnięto znaczne zmniejszenie zużycia oleju napędowego i emisji CO2 w przypadku zastosowania ciągnika konwencjonalnego oraz znaczne zwiększenie zasięgu w połączeniu z akumulatorowym ciągnikiem siodłowym.
Źródło: Duvenbeck