Szczecin staje się ważnym punktem na mapie transportu śródlądowego. W przyszłości barki mają obsługiwać również port kontenerowy w Świnoujściu, wykorzystując Odrzańską Drogę Wodną do transportu kontenerów w głąb kraju, w tym do portów rzecznych. podkreśla Jacek Galiszkiewicz, przedstawiciel NAVIGAR TRANS
Transport śródlądowy jest jednym z najbardziej ekologicznych i ekonomicznych sposobów przewozu ładunków. Szlaki takie jak Odra i Wisła mają ogromny potencjał, by stać się integralną częścią polskiej logistyki. Dzięki niskim kosztom eksploatacji i minimalnemu wpływowi na środowisko, transport wodny może odegrać kluczową rolę w zmniejszaniu obciążenia dróg i redukcji emisji CO₂.
Pomysłodawcy projektu widzą ogromne możliwości w rozwoju transportów śródlądowych. Plany obejmują kontynuację rejsów po Odrze i Wiśle, co ma przyczynić się do wzrostu znaczenia tych szlaków jako alternatywy dla tradycyjnego transportu drogowego i kolejowego. Barka „Poseidon” symbolizuje początek nowej ery w logistyce śródlądowej. To dowód, że polskie porty i drogi wodne mogą pełnić kluczową rolę w międzynarodowym łańcuchu dostaw, łącząc Europę Zachodnią z Polską w sposób ekologiczny, wydajny i przyszłościowy.