Modernizacja tunelu kosztowała 75 mln euro i pozwoliła znacząco zwiększyć bezpieczeństwo prawie
9 000 kierowców, którzy każdego dnia korzystają z tunelu dzięki nowej jezdni i zoptymalizowanemu systemu odwadniania. Wybudowano też nowy punkt poboru opłat oraz bramkę poboru opłat z nowoczesnymi miejscami pracy. W sumie na modernizację bezpieczeństwa i usług na tym odcinku przeznaczono ponad 100 mln euro.
Jedno jest pewne: tunel Arlberg pozostaje jednym z najbezpieczniejszych tuneli w Europie. ASFINAG dba o to od 2005 roku: począwszy od budowy dróg ewakuacyjnych i ratowniczych pomiędzy tunelami kolejowymi i drogowymi, przez poprawę bezpieczeństwa za pomocą skanerów termicznych, większej liczby dróg ewakuacyjnych i systemu natrysku wysokociśnieniowego, aż po zakończoną obecnie renowację jezdni. Zamknięcie tego jedynego niezależnego od pogody połączenia między Tyrolem a Vorarlbergiem było ogromną ingerencję w infrastrukturę komunikacyjną. Na szczęście, było to ostatnie miesięczne zamknięcie tunelu Arlberg w nadchodzących latach.
Dwa lata przed rozpoczęciem prac ASFINAG zaczął intensywnie informować kierowców o trasach alternatywnych i pracach budowlanych. Dzięki współpracy z lokalnymi władzami, udało się zapewnić, że podczas czterech zamknięć nie wystąpiły żadne większe zakłócenia na regionalnej trasie alternatywnej przez przełęcz Arlberg. Duży udział w tym miały prace remontowe na skrzyżowaniu B 198/L 68 z sygnalizacją świetlną oraz ciągłe kontrole ciężarówek przez policję.
Źródło: ASFINAG
Utworzona: 2024-11-25