Na S7 w pobliżu Glinojecka, patrol ITD zatrzymał do kontroli nienormatywną ciężarówkę. Powodem interwencji było podejrzenie przekroczenia przepisowego tonażu. Poza tym zestaw wieloosiowy składał się z trzech pojazdów zamiast dozwolonych dwóch. „Stonogą” przewożono dwa kontenery z ładunkiem podzielnym w postaci roztworu chlorku choliny. Przewóz kontenerów z Gdańska do Lublina był wykonywany przez polską firmę transportową. Ciężarówkę skierowano na inspekcyjne wagi. Zestaw wraz z ładunkiem ważył 64,2 t zamiast dopuszczalnych 40 t. Przekroczone o 2 t były również naciski grupy trzech osi przyczepy na drogę. Suma nacisków wynosiła 26 t przy normie 24 t.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, trasę przejazdu ponad 60-tonowego pojazdu nienormatywnego musi zabezpieczać pojazd pilotujący. Wieloosiowy zestaw jechał bez pilota w momencie zatrzymania do kontroli przez oznakowany patrol ITD. Funkcjonariusze stwierdzili również naruszenie w trakcie kontroli danych z tachografu i karty kierowcy. W bieżącym dniu kontroli kierowca przekroczył maksymalny czas prowadzenia pojazdu bez wymaganej przerwy. Kierowca nie okazał inspektorom wydruku z opisem uzasadniającym odstąpienie od przestrzegania obowiązującej normy czasu pracy. Nie miał również zezwolenia kategorii V na przejazd pojazdu nienormatywnego po drogach publicznych. Przedsiębiorca i tak nie uzyskałby tego dokumentu z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przewożono bowiem ładunek podzielny.
Nieprawidłowy transport kontenerów z ładunkiem chlorku choliny został wstrzymany. Zespół pojazdów nie mógł odjechać z punktu kontrolnego do momentu doprowadzenia go do stanu zgodnego z prawem. Za stwierdzone wykroczenia kierującego ukarano mandatem. Wobec przewoźnika będą prowadzone postępowania administracyjne z ustawy prawo o ruchu drogowym i ustawy o transporcie drogowym. Przedsiębiorcy grożą kary w łącznej wysokości 28 tysięcy 100 złotych.
Źródło: WITD Radom
Utworzona: 2024-11-12