Według danych węgierskiego Urzędu Statystycznego, w ubiegłym roku liczba nowych przypadków raka piersi na 100 000 kobiet przekroczyła 166, osiągając najwyższy poziom od 2001 r. W 2022 odnotowano 151 przypadków, w 2020 r. – 145 przypadków, a w 2019 r. – 162. Leczenie i profilaktyka raka piersi jest niezwykle ważną kwestią społeczną, a październik jest miesiącem poświęconym podnoszeniu świadomości na temat tej choroby. Dlatego też węgierska filia Volvo Trucks, Volvo Hungária Ltd., zainicjowała specjalną kampanię we współpracy z Waberer’s Group, aby włączyć się w te wysiłki.
Malowane na zamówienie ciężarówki na Węgrzech i w Europie
Ciężarówka przeznaczona do transportu międzynarodowego wyruszyła w trasę 1 października, natomiast druga rozpocznie podróż po Węgrzech 9 października, przewożąc wiadomości od osób, które przeżyły raka piersi i podnosząc świadomość na temat walki z chorobą.Obie ciężarówki będą wykorzystywane w ramach naszej normalnej działalności, przewożąc produkty dla naszych klientów zarówno na Węgrzech, jak i za granicą. Na Węgrzech ciężarówka będzie pełnić funkcję mobilnego billboardu. Skanując znajdujący się na kabinie kod QR, ludzie mogą wysyłać wiadomości do osób dotkniętych tą chorobą za pośrednictwem dedykowanej witryny internetowej mozgasbantartjukaremenyt.hu. Za każdą otrzymaną wiadomość Waberer’s Group i Volvo Hungária Ltd. udzielą wsparcia węgierskiej organizacji„Health Bridge Alliance Against Breast Cancer” powiedziała Dorottya Varga, dyrektor ds. marketingu i PR w Waberer’s Group.Oprócz wsparcia Health Bridge Alliance, obie firmy będą również losować pakiety badań przesiewowych wśród osób, które wyślą wiadomości za pośrednictwem strony internetowej.
Podnoszenie świadomości na temat raka piersi
Celem kampanii jest podniesienie świadomości na temat raka piersi. Jednym z kluczowych punktów działań profilaktycznych jest zalecenie, aby od 20 roku życia kobiety co miesiąc wykonywały samobadanie, 5–8 dnia po menstruacji, pamiętając, że takie badanie nie zastępuje regularnych badań lekarskich. Ponieważ rak piersi dotyka także kobiety poniżej 40 roku życia, dlatego wszelkie nieprawidłowości należy sprawdzać za pomocą USG i/lub mammografii. Kobiety powyżej 40 roku życia powinny poddawać się badaniom przesiewowym co roku, a osoby w wieku 45–65 lat – co dwa lata. Po 65 roku życia ryzyko zachorowania na raka piersi nie znika, a regularne badania przesiewowe powinny być kontynuowane co roku lub co dwa lata.Źródło: Waberer’s Group