Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Remont mostu Luegbrücke na A13 może wykończyć nie tylko włoskich przewoźników

Utworzona: 2024-10-07


Stowarzyszenie ANITA, reprezentujące firmy z sektora transportu drogowego i logistyki, wyraża obawy dotyczące planów austriackiego operatora autostrad Asfinag. Od 1 stycznia 2025 roku na moście Luegbrücke, znajdującym się na trasie A13, mają zostać wprowadzone nowe ograniczenia dla ruchu pojazdów ciężkich.

Asfinag wskazuje, że dla bezpieczeństwa ruchu konieczne jest odciążenie konstrukcji mostu. W związku z tym ruch na moście będzie odbywał się tylko jednym pasem w każdą stronę. Aby uniknąć zatorów, zwłaszcza w dni o dużym natężeniu ruchu, Asfinag opracowało pakiet środków, który pozwoli na tymczasowy ruch dwupasmowy. Pojazdy ważące ponad 3,5 tony będą musiały korzystać z lewego pasa mostu, co ma pomóc w odciążeniu jego krawędzi. Taka organizacja ruchu będzie stosowana elastycznie, przez około 170 dni w roku, w zależności od sytuacji na drodze. Więcej szczegółowych informacji znajdziecie TUTAJ.

Choć ANITA docenia pomysł wprowadzenia ruchu dwupasmowego, wyraża zaniepokojenie wydłużeniem zakazów dla pojazdów ciężarowych w określone dni. W związku z tym apeluje do ministra Infrastruktury i Transportu, Matteo Salviniego, o monitoring tej sytuacji, aby nie wpłynęło to negatywnie na konkurencyjność włoskich przewoźników. ANITA obawia się, że wprowadzenie nowych ograniczeń może ograniczyć ruch towarowy z Włoch, co wpłynie na korytarz Scan-Med, kluczowy element europejskiej sieci transportowej TEN-T. Przypominają również, że problemy z ruchem występują głównie w dni świąteczne, a nie w dni powszednie. Dlatego wzywa do sprawiedliwego traktowania sektora transportu, by uniknąć dyskryminacji na korzyść pojazdów turystycznych i prywatnych.

Źródło: ANITA
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
STALSPEED


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels