Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Będzie nowela rozporządzenia o szkoleniu kierowców zawodowych

Utworzona: 2024-09-26


17 września do Wykazu Prac Legislacyjnych Ministerstwa Infrastruktury wpisana została informacja o przygotowywanym rozporządzeniu zmieniającym w sprawie szkolenia i egzaminowania kierowców wykonujących przewóz drogowy.

Jak informuje prawodrogowe.pl powodem zainicjowania prac legislacyjnych w ramach przedmiotowego projektu rozporządzenia jest potrzeba zmiany daty określonej w przepisie § 53 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2022 r. w sprawie szkolenia i egzaminowania kierowców wykonujących przewóz drogowy (Dz. U. poz. 739, z 2023 r. poz. 673 i z 2024 r. poz. 857), zgodnie z którym do dnia 31 grudnia 2024 r. ośrodki szkolenia i jednostki systemu oświaty nieposiadające pojazdów z automatyczną skrzynią biegów prowadzą jedynie zajęcia teoretyczne z wykorzystania automatycznych skrzyń biegów.

W tym miejscu należy wskazać, że rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 czerwca 2024 r. wydłużyło do dnia 31 grudnia 2025 r. okres przejściowy przewidziany na:
- wykorzystywanie zespołów pojazdów składających się z samochodu ciężarowego i przyczepy oraz
- niewymaganie posiadania wyłącznie zespołu pojazdów składającego się z ciągnika siodłowego (zwykle wyposażonego w automatyczną skrzynię biegów) i naczepy, do szkolenia i egzaminowania kandydatów na kierowców kategorii C+E, w tym szkolenia kierowców zawodowych.

Odpowiednio do wspomnianej powyżej zmiany, tożsamy termin należy wprowadzić w ww. przepisie § 53 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2022 r. w sprawie szkolenia i egzaminowania kierowców wykonujących przewóz drogowy. Proponowana zmiana polegająca na wydłużeniu możliwości prowadzenia do dnia 31 grudnia 2025 r. przez ośrodek szkolenia i jednostki systemu oświaty, nieposiadające pojazdów z automatyczną skrzynią biegów, zajęć teoretycznych z wykorzystania automatycznych skrzyń biegów nie spowoduje skutków finansowych dla tych ośrodków i jednostek ani innych skutków finansowych dla budżetu państwa. Planuje się, że przepisy projektowanego rozporządzenia wejdą w życie z dniem następującym po dniu jego ogłoszenia. Tak zaproponowany dzień wejścia w życie rozporządzenia nie spowoduje kolizji daty 31 grudnia 2024 r. zmienianej w § 53 rozporządzenia, jeśli rozporządzenie zostanie ogłoszone w dniach poprzedzających tą datę - informuje Departament Transportu Drogowego resortu infrastruktury.

Źródło: prawodrogowe.pl
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels