Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Wygląda może niepozornie, a naprawdę dużo potrafi

Utworzona: 2024-09-25


Wytrzymała konstrukcja, do 10 m3 objętości ładunkowej i do 1,5 tony ładowności, zasięg do 320 km w cyklu WLTP i funkcja Vehicle to Load sprawiają, że nowy IVECO eMoovy można wykorzystywać do wielu zastosowań – od dostaw miejskich po transport chłodniczy. Elektryczny maluch reprezentuje segment 2,5-3,5 t.

IVECO rozszerza swoją ofertę lekkich pojazdów użytkowych z napędem elektrycznym i wchodzi na rynek w segmencie 2,5-3,5 tony masy całkowitej z nowym, zaprojektowanym od podstaw w partnerstwie z Hyundai Motor Company, podwoziem eMoovy. To najnowszy owoc współpracy, która doprowadziła wcześniej do wspólnego opracowania eDaily Fuel Cell i wprowadzenia na rynek autobusu miejskiego E-WAY FCEV. Łatwa do zabudowy i wytrzymała konstrukcja, akumulator o wysokim napięciu i szybkie ładowanie zapewniają maluchowi niezrównaną wszechstronność. Pojazd promowany hasłem „jeździ jak osobowy, a pracuje jak ciężarówka” oferuje imponujące możliwości transportowe.


Platforma eLCV, zbudowana przez firmę Hyundai, zawiera zaawansowane technologie e-mobilności, w tym sprawdzony układ zasilania elektrycznego, bezpieczny, inteligentny system zarządzania baterią, a także unikalny system zawieszenia zaprojektowany z myślą o zwrotności auta i pozytywnych wrażeniach kierowcy. Wnętrze kabiny oferuje komfort niczym w samochodzie osobowym, połączony z funkcjonalnością, aby długie dni za kierownicą były mniejszym obciążeniem. Samochód może pracować w wielu branżach – od logistyki miejskiej po dostawy przesyłek i transport chłodniczy, od zastosowań komunalnych po różne zadania specjalistyczne. Zamówienia na nowego dostawczaka zostaną otwarte w październiku, a dostawy rozpoczną się w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Solidność, wszechstronność i elastyczność

Nowy model, podobnie jak Daily, ma solidną konstrukcję nadwozia, zaprojektowaną z myślą o ochronie kierowcy, ładunku i akumulatorów. Wyjątkowo mocne podwozie, które można łatwo zabudować, oferuje ładowność typową dla większych samochodów dostawczych – do 1,5 tony (ładunek i zabudowa). Pojazd ma niskoprofilową platformę, aby zmaksymalizować przestrzeń ładunkową, czego rezultatem jest pojemność ładunkowa do 10 m3 – to wynik znacznie powyżej średniego w tym segmencie. Ponadto, niska platforma znacznie ułatwia załadunek i rozładunek.


Osiągi są równie imponujące: silnik elektryczny o mocy 160 kW (215 KM) zapewnia maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Auto jest dostępne z dwoma zestawami akumulatorów o pojemności 76 kWh i 63 kWh, przy czym pierwszy z nich oferuje zasięg do 320 km w cyklu WLTP. Dzięki możliwości ładowania z mocą do 350 kW – najszybszą w segmencie - pojazd zwiększa swój zasięg o 100 km w mniej niż 10 minut, zapewniając niezrównaną elastyczność. Jest również możliwość nocnego ładowania prądem przemiennym AC z domowego gniazdka w trybie jednofazowym do 7 kW i trójfazowym do 11 kW. Funkcja Vehicle to Load dodatkowo zwiększa wszechstronność auta, zapewniając zasilanie AC 230V dla odbiorników elektrycznych o mocy do 3,6 kW. Zasilanie AC w kabinie może obsługiwać sprzęt i elektronarzędzia lub elementy zabudowy, np. agregat chłodniczy. Ponadto adapter do wlotu ładowania z przodu pojazdu może służyć jako źródło zasilania prądem przemiennym.

Dopracowane w szczegółach środowisko pracy

Wnętrze kabiny eMoovy, oparte na modelu Hyundai STARIA, oferuje wygodne i funkcjonalne środowisko pracy, wyposażone w elegancką deskę rozdzielczą z przyjaznymi dla kierowcy wyświetlaczami. Kolorowy 12,3-calowy wyświetlacz jest umieszczony wysoko na desce rozdzielczej dła ułatwienia odczytu informacji o pojeździe, a system informacyjno-rozrywkowy oferuje przejrzystą i intuicyjną nawigację na 10,25-calowym wyświetlaczu LCD. Kierowca ma w kabinie dużo miejsca do przechowywania rzeczy w bezpieczny i uporządkowany sposób.


Podgrzewany i wentylowany fotel z tapicerką wykonaną z ekologicznych materiałów, podgrzewana kierownica i wydajny układ klimatyzacji – zapewniają komfortowe środowisko pracy przez cały rok. Intuicyjna, elektroniczna dźwignia zmiany biegów z przyciskami zwiększa komfort jazdy. Inteligentny system hamowania regeneracyjnego automatycznie kontroluje fazy hamowania, zapewniając płynną jazdę. System Keyless Entry & Go ogranicza wysiłek związany z codzienną realizacją wielu dostaw.

Zaawansowane fukcje bezpieczeństwa – wcześniej niż obowiązek

Funkcje bezpieczeństwa są zgodne z przepisami GSR step C. Pojazd jest wyposażony w 4 poduszki powietrzne, a cała konstrukcja została przetestowana pod kątem wysokiego poziomu ochrony, szczególnie w obszarze pasażera i akumulatora. Dostępne w standardzie systemy ADAS wspierające kierowcę zapewniają bezpieczną i bezstresową jazdę. Są to: inteligentny tempomat z funkcją Stop & Go, asystent utrzymania pasa ruchu i podążania za pojazdem, asystent unikania kolizji z przodu, asystent skręcania na skrzyżowaniu i zaawansowane ostrzeżenie o rozproszeniu kierowcy.

Rozwiązania eMobility dostosowane do potrzeb klienta

Łączność daje kierowcy pełną kontrolę nad samochodem dzięki szeregowi usług i funkcji eMobility zaprojektowanych tak, aby zawsze mieć dostęp do potrzebnej mocy i zasięgu. Karta eCharge zapewnia dostęp do ponad 700 tys. publicznych ładowarek w całej UE, w tym punktów Ultra Fast. Aplikacja Easy eMoovy umożliwia kierowcy zdalne zarządzanie ładowaniem, drzwiami i temperaturą w kabinie za pomocą urządzenia mobilnego. Zintegrowana z systemem informacyjno-rozrywkowym funkcja Smart Routing pozwala kierowcy optymalizować przejazdy poprzez dokładne planowanie tras z uwzględnieniem niezbędnych postojów na ładowanie. Usługa eRange Assurance zapewnia widoczność i kontrolę nad stanem ładowania i zasięgiem auta, ostrzegając kierowcę o niskim poziomie naładowania baterii. Portal IVECO ON oferuje menedżerom kompleksowy wgląd we flotę – widzą dostępność każdego pojazdu, ładowanie i stan akumulatora, a także lokalizację i śledzenie tras.

Źródło: IVECO
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Księgowy online


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels