Kontynuujemy postęp w kierunku transportu bezemisyjnego, badając potencjał wszystkich technologii i paliw dostępnych dziś i jutro, aby zaspokoić wszystkie zastosowania pojazdów i misje klientów oraz być gotowym na zmieniający się scenariusz
powiedział podczas konferencji prasowej na targach Luca Sra, President Truck Business Unit, Iveco Group.
Trzy priorytetowe obszary
Firma traktuje priorytetowo trzy obszary: napędy multienergetyczne, skomunikowane pojazdy oparte na technologii (software defined vehicles) i jazdę autonomiczną.Obszar związany z podejściem multienergetycznym do napędów prowadzi do przygotowania skalowalnej oferty zeroemisyjnej nowej generacji, aby być gotowym na każdą technologię, która rozwinie się w nadchodzących latach. W obszarze software-defined vehicles wykorzystujemy bogactwo informacji dostarczanych przez łączność, ponieważ duże zbiory danych gromadzone i analizowane przez sztuczną inteligencję mają zrewolucjonizować branżę. Mamy również mocne podstawy w dziedzinie autonomicznej jazdy, ponieważ wspomagana jazda jest już rzeczywistością w naszych pojazdach, torując drogę do nowego wymiaru bezpieczeństwa i wydajności na drodze
wyjaśnił Marco Liccardo, Chief Technology and Digital Officer, Iveco Group.
Targowe atrakcje i rozmaitości
Firma prezentuje swoją wizję na targowym stoisku wewnętrznym o pow. 3500 m2, gdzie podkreśla swoje kluczowe atuty: zrównoważony rozwój, zorientowanie na kierowcę i produktywność. Jest tutaj Strefa Odnawialnych Źródeł Energii, w której prezentowane są pojazdy lekkie, średnie i ciężkich wspierane szeroką gamą usług opracowanych w celu ułatwienia podróży w kierunku zerowej emisji. Ciężkie podwozia S-eWay i lekki eMoovy, debiutujące na arenie międzynarodowej, są najnowszym uzupełnieniem oferty pojazdów z napędem elektrycznym. Prezentowane są również osiągnięcia marki w zakresie technologii wodorowej: prototyp S-Way wyposażony w 13-litrowy wodorowy silnik spalinowy oraz koncepcja hybrydowej ciężarówki dużej ładowności z systemem zwiększania zasięgu, napędzanej silnikiem Cursor 9 H2. W Strefie Rozrywki stoi IVECO S-eWay z malowaniem Metallica Special Edition, powstałe na potrzeby współpracy z kultowym zespołem, a także Moto Repsol Honda reprezentująca związek marki z MotoGP jako dostawcy pojazdów ciężarowych i oficjalnego sponsora zespołów Repsol Honda oraz Mooney VR46 Racing Team.Na powierzchni zewnętrznej 1000 m2 pokazywanych jest ponad 20 pojazdów opracowanych we współpracy z producentów zabudów. Znajduje się tam m.in. zasilany ogniwami paliwowymi S-eWay w barwach Metalliki, symbolizujący zaangażowanie firmy w sportach motorowych oraz jej rolę w promowaniu wodoru w wyścigach ciężarówek. Artysta plastyk posługujący się aerografem podczas targów spersonalizuje jeden z samochodów ciężarowych grafiką nawiązującą do zespołu Metallika.
Targowi goście mają do dyspozycji 13 aut z lekkiej, średniej i ciężkiej gamy IVECO w Strefie Jazd Próbnych. Wśród pojazdów do jazd testowych są m.in. nowe elektryczne eMoovy i podwozie S-eWay, a także S-Way nowej generacji z technologią autonomicznej jazdy PlusDrive, które jest obecnie testowane z wybranymi klientami w Niemczech. IVECO CAPITAL i GATE mają również swoje przestrzenie, gdzie prezentują kompleksowe rozwiązania finansowe oraz formułę pay-per-use przeznaczoną do długoterminowego wynajmu ekologicznych pojazdów użytkowych.
Premiery klasy ciężkiej i lekkiej
Podwozia S-eWay są dostępne z różnymi kabinami, rodzajami zawieszeń i rozstawami osi, co pozwala na uzyskanie optymalnej konfiguracji do każdego z zadań. Akumulatory trakcyjne są dostępne w trzech konfiguracjach – z 4, 5 lub 7 modułami, co pozwala dostosować zasięg do potrzeb użytkownika. Pojazdy mają zasięg do 400 km, a energia może być uzupełniana przy użyciu szybkich ładowarek o mocy do 350 kW. Kabina zapewnia wysoki komfort i doskonałe wrażenia z jazdy, z maksymalnie ograniczonym poziomem hałasu i wibracji.Lekki dostawczak bateryjno-elektryczny eMoovy, reprezentujący segment 2,5-3,5 t, powstał we współpracy z Hyundai Motor Company. Auto, które "prowadzi się jak samochód osobowy, a pracuje jak ciężarówka" wyróżnia się wytrzymałością, solidnością wykonania, wszechstronnością, a także uniwersalnością - konstrukcja dostosowana jest do łatwego montażu różnego typu zabudów. Kabina, zbudowana przez firmę Hyundai, wyznacza nowe standardy w obszarze komfortu kierowcy i pasażera oraz funkcjonalności.
Źródło: IVECO