Obniżenie prędkości jest kontynuacją działań z 2014 roku, kiedy to prędkość zmniejszono z 80 km/h do 70 km/h. Poprzednia zmiana przyniosła spadek hałasu i wypadków, jednak wzrost średniej prędkości oraz wątpliwości co do skuteczności nowych limitów budzą kontrowersje.
Niektórzy krytycy, w tym prezydent regionu Île-de-France, Valérie Pécresse, zwracają uwagę, że decyzja o obniżeniu prędkości do 50 km/h nie jest dobrze przyjmowana, gdyż w rzeczywistości przez większą część dnia i tak prędkość jest niższa z powodu korków.
Związek zawodowy TLF apeluje natomiast o lepsze uwzględnienie realiów pracy specjalistów ds. logistyki. Postuluje, aby maksymalna dopuszczalna prędkość dla przewoźników drogowych utrzymywana została na poziomie co najmniej 70 km/h w godzinach od 19:00 do 7:00 rano. Alternatywą mogłaby być modulacja prędkości w zależności od sytuacji na drodze.
Utworzona: 2024-09-10