Wzrost wykorzystania biopaliw wpisuje się w realizację strategii Raben Transport, która zakłada, że do 2025 roku 10 proc. floty będzie zasilane paliwami alternatywnymi, a w ciągu kolejnych pięciu lat ich udział wzrośnie do 75 proc.
Hydrorafinowany olej roślinny, czyli HVO100 to paliwo niskoemisyjne, dzięki któremu możliwe jest uniknięcie nawet 90% emisji CO2 do atmosfery. Jest to znakomity zamiennik tradycyjnego diesla rekomendowany przez czołowych producentów aut ciężarowych do stosowania w tradycyjnych silnikach wysokoprężnych. Tym samym jego wykorzystanie jest ważnym elementem dekarbonizacji transportu ciężkiego. Dla nas stanowi istotny element w realizacji naszej strategii ESG. Aktualnie, ponad 20% emisji CO2 to efekt pracy branży transportu ciężkiego. To duża odpowiedzialność wobec środowiska i znając ten wpływ staramy się razem z naszymi partnerami opracowywać realne, praktyczne rozwiązania w ramach redukcji w tym obszarze podkreśla Joanna Górna, Key Account Manager w Raben Transport.Grupa Unimot, która dostarcza paliwo HVO do Raben Transport, stawia na innowacyjne i niskoemisyjne rozwiązania. Firma, jako pierwsza w Polsce, umożliwiła klientom zakup HVO100 oraz wprowadziła możliwość tankowania tego paliwa na pierwszej ze swoich stacji paliw.
Jako polska multinergetyczna grupa kapitałowa i lider wśród importerów paliw w Polsce, cieszymy się, że możemy wesprzeć Raben Transport w realizacji strategii dekarbonizacji. Oferowane przez nas paliwo HVO pozwala efektywnie redukować ślad węglowy, jednocześnie będąc praktycznym i dostępnym rozwiązaniem – nie wymaga inwestycji w nową flotę czy jej modyfikacji, a stanowi alternatywę dla tradycyjnego oleju napędowego, polecaną przez czołowych producentów silników wysokoprężnych. To realny sposób na znaczące obniżenie emisji CO2, który odpowiada na rosnące potrzeby sektora transportowego w zakresie realizacji celów zrównoważonego rozwoju mówi Wojciech Iwulski, Climate Solutions Director w Grupie Unimot.HVO100 (ang. Hydrogenated Vegetable Oil) to produkt, którego emisyjność pozwala na redukcję CO2 nawet o 90% względem średnich wartości przyjmowanych dla B0 względem KOBiZE (Krajowego Ośrodka Bilansowania i Zarządzania Emisjami). Jest to rodzaj syntetycznego, odnawialnego paliwa alternatywnego przeznaczonego dla silników diesla. Wyjątkowo niska emisyjność CO2 wynika z podejścia opartego na zasadzie cyrkularności, czyli zamkniętego obiegu surowców. Produkt jest otrzymywany w nowoczesnych procesach rafinacyjnych – w wyniku hydrokrakingu lub uwodornienia oleju roślinnego czy tłuszczów zwierzęcych z wykorzystaniem wodoru oraz katalizatorów w warunkach wysokiej temperatury i ciśnienia.
Źródło: Raben