Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Kolejne odcinkowe pomiary prędkości na mapie Polski

Utworzona: 2024-07-17


Główny Inspektorat Transportu Drogowego spełnia obietnice i systematycznie montuje na drogach nowe urządzenia OPP. Ostateczny termin uruchomienia systemów w trybie rejestracji naruszeń jest uzależniony od prac podmiotów niezależnych od ITD, tj. zakładów energetycznych, które muszą doprowadzić zasilanie do urządzeń.

Jak poinformował nas Wojciech Król, rzecznik prasowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, główną zaletą odcinkowych pomiarów prędkości, ze względu na ich zasięg oddziaływania, a więc prowadzenie automatycznej kontroli na dłuższych odcinkach dróg, jest możliwość wpływania na zmianę zachowania kierowców, którzy ze względu na charakter prowadzonych kontroli, muszą stosować się do obowiązującego ograniczenia prędkości na całej długości monitorowanej trasy. Na odcinkach, które zostały objęte kontrolą z ich wykorzystaniem widać uspokojenie ruchu i wyhamowanie prędkości, co wpływa pozytywnie na stan bezpieczeństwa. Obserwowany jest również spadek liczby zdarzeń drogowych oraz ich skutków, przede wszystkich minimalizowane jest ryzyko wystąpienia zdarzeń drogowych ze skutkiem śmiertelnym.

Pierwsze urządzenia OPP nadzorowane przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego zamontowane zostały w 2015 roku w miejscowościach Łosiów w woj. opolskim, Zwierki –Zabłudów w woj. podlaskim oraz Karniewo w woj. mazowieckim. Najbardziej skutecznym i bijącym wszelkie rekordy jest system odcinkowego pomiaru prędkości na 8-kilometrowym odcinku A4 pomiędzy węzłami Kostomłoty – Kąty Wrocławskie. Został on uruchomiony 21 lipca 2023 roku i od początku swojej działalności do końca 2024 roku zarejestrował 152 475 wykroczeń. Drugie miejsce zajmują pomiary na S7 Skomielna Biała, Naprawa - 27 400 wykroczeń i trzecie miejsce S7 Falęcice, Nowy Gózd - 25 550 przypadków.

Obecnie systemy OPP nadzorowane przez GITD zamontowane są w 73 lokalizacjach, z czego 43 urządzenia rejestrują wykroczenia. Lokalizacje odcinkowych pomiarów prędkości zostały wytypowane na podstawie analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego przeprowadzonej przez Instytut Transportu Drogowego, która obejmowała ocenę częstotliwości występowania zdarzeń drogowych (wypadków oraz kolizji) oraz ich przyczyn i skutków. Wskazano w niej miejsca, w których z uwagi na realne zagrożenie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego spowodowane nadmierną prędkością, niezbędne jest w pierwszej kolejności zainstalowanie urządzeń automatycznie rejestrujących wykroczenia kierujących.

Poniżej ostateczna lista odcinkowych pomiarów prędkości, która jest realizowana w ramach projektu „Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Z 39 urządzeń zamontowanych działa już 10 (oznaczone na zielono), pozostałe czekają na podłączenie zasilania. Informacje o uruchomieniu kolejnych OPP znajdziecie na profilu facebook'owym CANARD.



Lista wszystkich urządzeń pracujących w systemie CANARD

Źródło: GITD
Do ulubionych

Komentarze (5)

~gulden
10 mies. temu
Czy to te niemieckie urządzenia za pieniądze z KPO?
~Precz z PiS
10 mies. temu
Wszystko co najlepsze dostajemy od Niemiec, a pieniążki na to daje nam Unia Europejska.
Wreszcie można godnie żyć w naszej części Europy.
~Zbyszek
10 mies. temu
Zapomnieli napisać, że kilka tysięcy mandatów było źle naliczonych i musieli oddać kasę, kierowcy muszą uważać by nie zostać oszukanym, przeste niby sprawne fotoradary
~pielęgniarz oddziałowy
10 mies. temu
W Katowicach na zjeździe z gierkówki na A4 od kilku dni fotoradar stoi pusty w środku.
~Bieda
10 mies. temu
Ja idę 85 na odcinkowym dla pewności ale chłopaki na cb radiu mówią ze można iść na odcięciu 88/89/90 zależy jak ma kto ustawiona blokadę
Zobacz cały wątek
FIRMOWY SPOTLIGHT
LINK Sp. z o.o.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels