Nasi inżynierowie dostarczyli silnik, który łączy najwyższy moment obrotowy i poziom mocy w Europie z doskonałą efektywnością paliwową. Fakty mówią same za siebie – więcej momentu obrotowego i mocy przy znaczących oszczędnościach paliwa i CO2 to fantastyczny wynik. Oznacza to, że nasi klienci mogą realizować swoje zadania bardziej efektywnie i z wyższą produktywnością mówi Jan Hjelmgren, Head of Product Management and Quality w Volvo Trucks.Ten całkowicie nowy, oszczędny silnik jest jednym z przykładów ciągłego dążenia Volvo Trucks do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla z istniejących technologii napędu, równolegle z wprowadzaniem nowych rozwiązań.
Trzy poziomy mocy
Nowy 17-litrowy silnik Euro 6 od Volvo jest dostępny w trzech wariantach mocy: 600 KM, 700 KM i 780 KM. Poziomy momentu obrotowego zostały zwiększone odpowiednio do 3000, 3400 i 3800 Nm w wersji najwyższej. Skrzynia biegów została zaktualizowana, aby obsługiwać do 3800 Nm, a wewnętrzna efektywność skrzyni biegów została dodatkowo poprawiona w wersjach 3000 i 3400 Nm.Certyfikowany na biopaliwo
Nowy silnik D17 jest certyfikowany do pracy na HVO (uwodornionym oleju roślinnym) we wszystkich opcjach mocy. Wersja 700 KM jest również certyfikowana do pracy na 100% biodieslu (B100).Volvo FH16 i FH16 Aero z całkowicie nowym silnikiem D17 będą dostępne do zamówienia od połowy 2024 roku, a produkcja rozpocznie się w drugiej połowie 2024 roku.
Źródło: Volvo Trucks Polska