Flagowy ciągnik ciężkiej gamy IVECO w swojej najnowszej odsłonie jest wyposażony w nowy silnik xCursor 13 opracowany przez FPT Industrial. Jednostka została wyposażona m.in. w nową turbosprężarkę pozwalającą na uzyskanie wysokiego momentu obrotowego przy niskiej prędkości obrotowej, układ wtryskowy common rail o ciśnieniu wtrysku do 2500 bar, lżejszy blok silnika i głowicę (masa zmalała ok. 10%) oraz inteligentny osprzęt. Konstruktorom udało się uzyskać wzrost wydajności paliwowej nawet o 10%, a zaawansowane funkcje i profesjonalne usługi mogą ją zwiększyć o kolejne 4%.
Nowy silnik połączono z 12-biegową przekładnią ZF traXon II generacji. System jazdy przewidującej HiCruise II, korzystający z map 3D i pozycjonowania GPS, oprócz profilu drogi rozpoznaje zakręty i ronda, odpowiednio dostosowując prędkość pojazdu. Wyposażenie opcjonalne obejmuje Mirrorcams – system kamer zamiast głównych i szerokokątnych lusterek wstecznych, które obniżają opór aerodynamiczny, co przekłada się na redukcję zużycia paliwa nawet o 1,5% w porównaniu ze standardowymi lusterkami. Cyfrowa deska rozdzielcza zawiera 10-calowy wyświetlacz, którego wskazania można dostosować do indywidualnych preferencji. Dostępny jest opcjonalny 12-calowy wyświetlacz z systemem infotainment.
Silnik xCursor 13 jest przygotowany do zasilania wodorem, a także – co staje się standardem wśród producentów ciężkich środków transportu – bipaliwem HVO100 (Hydrotreated Vegetable Oil) wytwarzanym ze źródeł odnawialnych, takich jak zużyty olej kuchenny czy inne odpady spożywcze i roślinne. Uwodorniony olej roślinny może być mieszany jako składnik odnawialny ze zwykłym olejem napędowym lub sprzedawany w czystej postaci jako HVO100. Efekt ekologiczny to zmniejszenie emisji CO2 nawet o 90 procent.
Źródło: YouTube
Zdjęcia: screeny YouTube
Utworzona: 2024-06-09