Region Azji Południowo-Wschodniej jest ośrodkiem zakładów produkujących sprzęt elektroniczny i komponenty motoryzacyjne dla odbiorców z różnych krajów świata. Historycznie rzecz biorąc, najkrótsza trasa morska przez Kanał Sueski była wykorzystywana głównie do transportu towarów z Azji Południowo-Wschodniej na rynek europejski. Jednak od końca 2023 r. na Morzu Czerwonym i przyległych wodach trwają zbrojne ataki grup bojowników. W rezultacie wiele statków zostało zmuszonych do obrania dłuższej trasy wokół Przylądka Dobrej Nadziei w Republice Południowej Afryki, co znacząco wpływa na globalną logistykę i gospodarkę. Czas tranzytu do miejsca przeznaczenia wydłużył się nawet o 20 dni w porównaniu z trasą przez Kanał Sueski, co doprowadziło do znacznego wzrostu stawek za fracht morski i kosztów ubezpieczenia w związku z dodatkową drogą. Ponadto wzrosło ryzyko geopolityczne, co tym bardziej uwidacznia krytyczną potrzebę ustanowienia solidnego globalnego łańcucha dostaw, który będzie w stanie szybko się dostosować.
Dotychczas spółka Yamato Holdings pomogła klientom zbudować globalne łańcuchy dostaw w 24 krajach i regionach. Ponadto od 2001 roku spółka świadczy usługi transgranicznego transportu ciężarowego z wykorzystaniem naczep kontenerowych pomiędzy krajami Azji Południowo-Wschodniej a Chinami. Aby zbudować odporny globalny łańcuch dostaw między Azją Południowo-Wschodnią a Europą, 1 maja Yamato Holdings wprowadziło międzynarodową usługę transportu multimodalnego drogowo-kolejowego. W przyszłości firma będzie nadal proponować rozwiązania optymalizujące całe globalne łańcuchy dostaw klientów, mając na celu całkowitą redukcję kosztów logistyki, poprawę wydajności produkcji i zmniejszenie wpływu na środowisko.
Wykorzystując sieć transportu ciężarowego Overland Total Logistic Services na trasie Azja Południowo-Wschodnia-Chiny i współpracując z dostawcami usług kolejowych na trasie Chiny-Europa, Yamato Holdings zapewni bezproblemowy transport do miejsc dostawy. Rozwiązanie to charakteryzuje się krótszym czasem tranzytu niż transport morski wokół Przylądka Dobrej Nadziei, a także niższym kosztem i mniejszą emisją gazów cieplarnianych niż transport lotniczy.
Źródło: Yamato Holdings
Utworzona: 2024-05-17