W bardzo krótkim czasie wykonano niezbędne prace remontowe, zamontowano tzw. system monitoringu oraz zaplanowano i zbudowano system szlabanów powiedział Elfriede Sauerwein-Braksiek, dyrektor oddziału Autobahn GmbH w Westfalii .Szlaban i system wagowy sterują ruchem przed węzłem Essen-Nord, aby uniemożliwić zbyt ciężkim pojazdom wjazd na most. Trwają też prace związane z instalacją takiego samego rozwiązania w przeciwnym kierunku (Dortmund), jednak na razie nie można jeszcze podać konkretnej daty otwarcia. Dzięki systemowi kontroli dostępu pojazdy ważące powyżej 3,5 tony nie będą już mogły jeździć po moście nad kanałem Ren-Herne pomiędzy Bottrop a Essen.
System rozciągający się na długości kilkuset metrów kontroluje wagę pojazdów na dwa sposoby: kamera i czujniki sprawdzają wymiary samochodu i odczytują tablicę rejestracyjną, podobnie jak w przypadku fotoradaru. Wbudowana w drogę waga mierzy masę aut podczas jazdy. Na obszarze działania systemu prędkość jest stopniowo zmniejszana do 40 km/h. Jeżeli system wykryje zbyt ciężki pojazd, sygnalizacja świetlna zmienia się na kolor czerwony, a szlabany opuszczą się. Jadąc autostradą A42 w kierunku Kamp-Lintfort, na skrzyżowaniu Essen-Nord cięższe samochody kierowane są na drogę B224.
Źródło: Autobahn.de